سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خوزستان، اردوهای راهیان نور را فرصت ارزشمندی برای تفکر و تأمل عنوان کرد و گفت: اردوهای راهیان نور جایگاه اساسی و ارزشی در نظام مقدس اسلامی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به این که ارتباط با شهدا، سیره شهدا و حرکت در مسیر احیای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و شهادت هدف والای راهیان نور است، اظهارداشت: انقلاب هر آنچه دارد از شهدا است و شهدا با حرکت‌هایی که انجام دادند؛ انقلاب اسلامی را حفظ کردند، بنابراین اردوهای راهیان نور بسیار ارزشمند و جایگاه اساسی، زیربنایی و ارزشی در نظام مقدس اسلامی دارند که باید در حفظ چنین راه ارزشمندی کوشا باشیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، حضور طلاب و روحانیون در اردوهای راهیان نور را ارزشمند تلقی کرد و گفت: طلاب جزئی از مردم و نیازمند آنچه سبب رسیدن به معنویت و ارزش‌های متعالی است، هستند، از این رو اردوهای راهیان نور یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به چنین مقصودی است.

این مسئول حوزوی با بیان اینکه در پایان سال همواره یاد شهدا به وسیله یادواره‌ها و اردوهای راهیان نور در خاطره‌ها زنده می‌شود، افزود: اردوهای راهیان نور فرصتی ارزشمند برای حوزه است تا شرکت کنندگان در اردوها را با اهداف و آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر آشنا و مردم را به فرهنگ ایثار، جهاد و مبارزه با کفر و استکبار جهانی، طواغیت و ظلم و ستم‌ها دعوت کند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه را دعوت مردم به اسلام و همه ارزش‌های اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا حوزه‌ها از فرصت راهیان نور در چنین زمینه‌هایی نهایت استفاده را ببرند و دیگران را بهره‌مند سازند.

وی با اشاره به اینکه هر فناوری نیازمند به‌ روزرسانی است، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور بایستی از فنّاوری‌های جدید و به‌روز بهره گیرد تا کاربرد و اثرگذاری بیشتری داشته باشد، از این رو طلاب با هم‌اندیشی و گفت‌وگو، فناوری‌های جدید را مورد توجه قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه تبلیغ یک هنر است، اظهار کرد: هنر را با توجه به تغییر سلایق و نیازهای اجتماعی نمی‌توان ثابت نگه داشت، بنابراین متناسب با سلایق و نیازهای اجتماعی تبلیغ صورت گیرد و در این باره تأثیرگذاری موضوع دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را از طریق شیوه‌های نوین پیگیر شویم.

این مسئول حوزوی ادامه داد: طلبه‌ها باید کارگروه‌های گفتمانی تشکیل دهند و با سلایق مختلف در بیان و تأثیرگذاری موضوعات مطرح شده، فعالیت کنند تا پیام‌ها بهتر و با بازخورد بیشتری به گوش شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور برسد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، تأمل در فکر و اندیشه در ارزش‌ها، اهداف، آرمان‌ها و برنامه‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس را از موارد تأثیرگذار در زیارت بامعرفت مناطق جنگی ارزیابی کرد و افزود: این سخن البته تنها اختصاص به دوران جنگ تحمیلی ندارد.

وی، اردوهای راهیان نور را فرصت ارزشمندی برای تفکر و تأمل عنوان کرد و اظهار کرد: زائران حاضر در مناطق جنگی در دل شب و روز می‌توانند بیندیشند که شهدا برای چه اینجا آمدند؟ چه اهدافی داشتند؟ که قطعاً کتاب‌های فراوانی در این باره نوشته شده که قابل استفاده خواهد بود و از این طریق آشنایی بیشتری با فرهنگ ایثار و شهادت به دست خواهند آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha