پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
راهیان نور طلاب

حوزه/دبیر ستاد راهیان نور حوزه های علمیه کشور با اشاره به بازه های زمانی متفاوت برای اعزام طلاب و روحانیون به مناطق عملیاتی، از حضور ۲ هزار طلبه به همراه خانواده در کاروان های راهیان نور خبر داد.

حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده، دبیر ستاد راهیان نور حوزه های علمیه کشور، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به این که برنامه اعزام کاروان های راهیان نور حوزه های علمیه امسال بصورت متمرکز  از استان های مختلف با هماهنگی مراکز مدیریت حوزه های علمیه صورت گرفت، ابراز داشت: در مجموع ۵۰ دستگاه اتوبوس شامل دو هزار زائر طلبه به همراه خانواده از مجموع ۲۲ استان در سه بازه زمانی ۲۵ و ۲۸ اسفندماه و دوم فروردین ماه سال آینده در قالب کاروان های راهیان نور چهار روزه از مناطق عملیاتی جنوب  غرب بازدید خواهند داشت.

دبیر ستاد راهیان نور حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه سعی شد تا طلاب از اکثر زیارتگاه ها و یادمان ها بازدید و از برنامه های فرهنگی و معنوی و هنری بهره مند شوند، تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در اولویت فعالیت های ما قرار گرفت حضور اقشار متخصص حوزوی اعم از مبلغان، پژوهشگران و اساتید است و از آنجا که تأثیرگذاری چنین افرادی در حوزه ها نمود دارد؛ تلاش کردیم تا از این طریق بتوانیم بر روی طلاب و روحانیون تأثیر بیشتری داشته باشیم.

این مقام مسؤول یادآور شد: حضور طلاب به همراه خانواده آثار  و برکات بسیار بالایی دارد و از آنجا که تأکیدات رهبری اهتمام به امور خانواده است؛ از این رو تلاش داریم تا با حضور خانواده ها در مناطق عملیاتی گامی مثبت در راستای حوزه انقلابی و انقلابی گری در حوزه های علمیه برداشته باشیم.

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب درباره راهیان نور و مبحث فناوری در راهیان نور خاطرنشان شد: خلاقیت و نوآوری یکی از خصلت های فناوری است و از آنجا که دفاع مقدس ذخیره و گنج تمام ناشدنی است باید به بهترین شکل ممکن مورد بهره برداری قرار گیرد: بنابراین راهیان نور یکی از راههای استخراج گنج دفاع مقدس است و حضور اقشار مختلف مردم از جمله طلاب و روحانیون در چنین استخراجی تأثیرگذار خواهد بود که امیداوریم ما هم در این زمینه گامی مثبت برداشته باشیم.

وی به حضور طلاب و روحانیون در کاروان های راهیان نور در قالب مبلغ اشاره کرد و گفت: یکی از تأکیدات رهبری در زمینه راهیان نور زیارت بامعرفت است که در این باره زیارت با معرفت بایستی مورد اهتمام و توجه طلاب و روحانیون قرار گیرد و حوزه های علمیه و مبلغان حاضر در کاروان ها با تمام تلاش بحث زیارت بامعرفت را مورد توجه قرار دهند.

دبیر ستاد راهیان نور حوزه های علمیه کشور ادامه داد: زائر باید بداند کجا آمده و برای چه آمده و چه کسی را زیارت می کند تا از این طریق کوله بار معرفت و خصوصیاتی که از چنین سفری به دست می آید، برایش مشخص شود.

این مقام مسؤول به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشته و حضور آگاهانه، فعال و هوشمندی داشت و همین روحانیت بصیر و آگاه مردم را در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان ها کشانده و مردم را برای دفاع مقدس و مقابله با صدام و رژیم بعثی به مناطق جنگی و دفاع از مملکت تشویق کرد که خود در رأس همه امور بودند.

حجت الاسلام حسین زاده ابراز داشت: روحانیت در کنار مردم در دفاع مقدس حضور داشت و آمار شهدای روحانی نسبت به سایر اقشار در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی بالاتر بود که این آمار بالا نشان دهنده آن است که روحانیت افزون بر سر دادن شعار برای دعوت به حضور در میدان جنگ، در صفوف اول نبرد حضور داشت.

وی بیان داشت: امروزه هم روحانیت در جهاد پیش رو و فضای بصیرتی و معرفتی که باید از سوی روحانیت ایجاد شود، پیشگام باشد.

دبیر ستاد راهیان نور حوزه های علمیه کشور حضور روحانیت در کاروان های راهیان نور در قالب زائر و مبلغ تأثیرگذار است و نقش بصیرتی در میان عموم مردم و زائران داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha