شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیران مدارس علمیه و اساتید حوزوی استان کردستان، با اشاره به روند روبه رشد حوزه و مدارس استان، از تلاش های مدیریت حوزه استان تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در سنندج، استان کردستان به علت داشتن برخی از ویژگی های خاص، باعث تفاوت حوزه و مدارس علمیه این خطه از ایران اسلامی با دیگر استانهای کشور شده است.

برای ارزیابی و مشخص شدن وضعیت حوزه علمیه و مدارس علمیه در این استان و نیز میزان ارتقا و یا پسرفت آنها با برخی از مدیران و اساتید حوزوی کردستان گفتگوهایی انجام شده که حاصل آن را در ادامه می خوانید

حجت الاسلام نادر رنجبر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه در این باره به خبرگزاری حوزه گفت: در سالی که امروز آخرین روز از آن را سپری می کنیم شاهد تغییر و تحولات بسیاری در حوزه و مدارس علمیه سطح استان کردستان بوده ایم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه اعلام کرد: با آمدن حجت الاسلام و المسلمین عربیان به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان کردستان، بسیاری از طرح های نیمه کاره و یا فراموش شده در بخش حوزوی دوباره فعالیت خود را آغاز نمودند.

حجت الاسلام رنجبر تاکید کرد: در طول سالی که گذشت همگی مدیران و اساتید حوزوی شاهد تلاش ها و رایزنی های بسیار ایشان با مسئولان کشوری برای ارتقا حوزه و مدارس علمیه در این استان بوده ایم که این امر قابل ستایش است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه ادامه داد: مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیشتر وقت خود را در رفت و آمد به شهر مقدس قم، تهران و دیدار با بزرگان و علمای بزرگ کشور برای جذب اعتبارات لازم و بیرون کشیدن استان از انزوا در بحث امور حوزوی و کمک به طلاب گذراند که این قابل ستایش است.

وی با اشاره به اینکه شرایط کردستان نسبت به دیگر استان های همجوار از بسیاری جهات متفاوت و مستثنی است، گفت: با وجود محدودیت های بسیاری همانند کمبود اعتبارات مالی بازهم بسیاری از پروژه های حوزوی در استان کردستان از حالت سکون درآمدند و در حال تکمیل و پایان کار هستند که این نتیجه تلاش های شبانه روزی حجت الاسلام عربیان و دیگر معاونین ایشان می باشد.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهرستان کامیاران نیز ضمن تاکید عملکرد و تلاش های شبانه روزی مدیر حوزه علمیه استان کردستان در سالی که گذشت، اظهار داشت: انصافا در سال جاری همه مدیران مدارس به عینه شاهد رایزنی های طاقت فرسای حجت الاسلام و المسلمین عربیان با مسئولان و علمای کشور برای ارتقا مدارس علمیه در این استان بوده ایم که این تلاش برای ما مدیران حوزوی و طلاب قابل تقدیر است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: قبل از انتصاب حجت الاسلام عربیان به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان کردستان بسیاری از پروژه ها به دلیل عدم بودجه یا نیمه کاره باقی مانده بودند یا به کلی تعطیل شده بودند، ولی شور جوانی و دلسوزی ایشان باعث شد که جانی دوباره در حوزه ها و مدارس دینی این استان دمیده شود.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) کامیارن ادامه داد: امیدواریم در سال آینده بازهم شاهد تلاش های دلسوزانه و بی ادعای حجت الاسلام و المسلمین عربیان برای ارتقا هرچه بیشتر مدارس علمیه و جذب حداکثری طلاب باشیم.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار نیز در این باره اظهار داشت: انصافا عملکرد حجت الاسلام و المسلمین عربیان در طول مدیریتش بسیار محسوس و قابل درک است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار افزود: امروز دیگر مدارس علمیه استان کردستان آن انزوای سابق خود را ندارند و این خود نعمت و خدمتی بزرگ از سوی حجت الاسلام و المسلمین عربیان برای ارتقا دین مبین اسلام و مذهب مقدس شیعه در این خطه است.

وی تاکید کرد: برخی مدارس دینی در دوره مدیریت حجت الاسلام و المسلمین عربیان تکمیل و یا ساخته شده است که نمونه آن در بیشتر کلان شهرهای کشور کمتر قابل مشاهده است و نمونه بارز آن ساخت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه می باشد.

حجت الاسلام محمود صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان، حجت الاسلام علی حسینی فرف مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار، حجت الاسلام دیانی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج نیز ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی مدیر حوزه استان، روند ارتقا و توسعه مدارس علمیه را قابل ستایش عنوان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha