جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور:

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور گفت: عید نوروز عیدی باستانی و ملی است و اسلام در خصوص آن موضع منفی نگرفته بلکه با جهت دهی به آن قداست بخشیده است.

حجت الاسلام عطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کرمانشاه، با اشاره به این که عید نوروز مشتمل بر سنت های ملی پسندیده ای است، اظهار داشت: از جمله محسنات عید باستانی، نظافت و گرد روبی از فضای زندگی و صله ارحام است که از سنت های موکد اسلامی و مایه رفع کینه و کدورت از محیط زندگی اجتماعی می باشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور در ادامه با اشاره به این نکته در این ایام با دید و بازدید ، عیدی دادن و سرکشی از نزدیکان و فامیل باعث شادی آنان خواهیم بود، گفت: اگر به نیت قربه الی الله به سراغ اقوام، خصوصا ضعفا رفتیم به یقین از برکات معنوی آن بهره مند خواهیم بود.

وی با بیان این نکته که فرا رسیدن عید نوروز فرصتی برای توجه بیشتر به مستمندان است، گفت: رسیدگی به تهی دستان به بهانه عید، باعث رواج روحیه تعاون و دوری از فرهنگ غلط تجمل گرایی و بی توجهی به اطرافیان نیازمند است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با برشمردن دستوراتی که در کتب اسلامی برای عید نوروز به عنوان آداب به آن افزوده شده، گفت: دعای تحویل سال و نماز از جمله این آداب است که با ورود اسلام به ایران به مراسم نوروز اضافه شده، اما متاسفانه هم اکنون شاهد برخی سنت های غلط هستیم که این مراسمات را  دچار آفات کرده است.

حجت الاسلام عطائی با آسیب شناسی برخی از این آفات عید نوروز گفت: از جمله این آسیب ها، اسراف در پذیرایی ها و خریدها، مدگرایی و تغییر هرساله وسایل منزل است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور در خصوص احترام به موازین شرعی در دید و بازدیدها بین فامیل، افزود: از وظائف خانواده ها نگه نداشتن و رعایت احکام پر مغز دین مثل حجاب و دوری اختلاط زن و مرد است.

وی در پایان گفت: در هر صورت فرهنگ سازی برای استفاده ازاین ایام و ترویج سنت های نیک نوروز و تاکید بر ترک آفات آن از وظایف همه مخصوصا اهل وعظ و منبر و طلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha