جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدير حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ حوزه علمیه خواهران مازندران در طی ۱۰ سال گذشته توفیقات خوبی را در زمینه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی داشته و تعداد مدارس علمیه آن از ۱۱ مدرسه به ۲۲ مدرسه و تعداد طلاب آن مشغول به تحصیل و فارغ التحصیل از ۱۴۸۱ به ۵۸۷۶ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در نشست اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های خواهران با موسسین، هیئت امنا و مدیران مدارس علمیه خواهران استان بیان کرد: مازندران افتخار دیار علوی بودن را داشته و در طول تاریخ مفاخر دینی و مراجع عظام زیادی را در خود پرورانده است و در حال حاضر نیز از دو ستاره درخشان حوزه دین و دیانت علامه حسن زاده و علامه جوادی آملی بهره مند است.

وی اضافه کرد: استعداد و ظرفیت این استان بسیار بالاست، ولی به دلیل شرایط اقلیمی و موقعیت جفرافیائی با تهدیدهای فرهنگی زیادی روبر بوده و این وضعیت توریستی، ارزش های اخلاقی، اعتقادی و بومی ما را در معرض تهدید قرار داده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: با توجه به این که ضریب نفوذ اینترنت و فضای مجازی در مازندران حدود 120 درصد بوده و سالانه بیش از 20 میلیون نفر به این استان سفر می کنند؛ باید مازندران به عنوان خط مقدم فرهنگی کشور دیده شده و اعتبارات فرهنگی و نگاه ویژه ای به آن صورت گیرد که متاسفانه این امر تا کنون محقق نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با همت بلند موسسین، هیئت امنا و دست اندکاران مدارس علمیه خواهران استان، حوزه علمیه خواهران در بین دیگر محافل و مراکز فرهنگ دینی در سر تیتر مباحث فرهنگی کشور قرار دارد.

وی گفت: حوزه علمیه خواهران مازندران در طی 10 سال گذشته توفیقات خوبی را در زمینه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی داشته و تعداد مدارس علمیه آن از 11 مدرسه به 22 مدرسه و تعداد طلاب آن مشغول به تحصیل و فارغ التحصیل از 1481 به 5876 نفر رسیده است.

حجت الاسلام غفاری اظهار کرد: تعداد مدارس علمیه خواهران استان به دلیل موقعیت خاص مازندران و ظرفیتهای بالای آن کم است؛ هرچند ما تنها به دنبال افزایش کمی مدارس نبوده و در جهت کیفی سازی و تاثیرگذاری در جامعه و تحقق رسالت و اهداف حوزه در جهت حفظ و صیانت از ارزشهای اسلامی و توسعه و ترویج فرهنگ دینی حرکت می کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در نشست اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران کشور با موسسین، هیات امنا، مدیر، کادر، منتخبین اساتید، معاونین اموزش، پژوهش، فرهنگی وغیره و بررسی طرح، برنامه و پیشنهادات  مدیریت استان و مدارس، شاهد تحول و توسعه در حوزه علمیه خواهران مازندران باشیم.


انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha