جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صالحی

حوزه /استاندار خراسان شمالی از برگزاری کنگره ملی عالم ربانی آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی در سال آینده خبر داد.

محمدرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: کنگره ملی عالم ربانی آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی سال آینده در بجنورد برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره ملی با هدف تکریم شخصیت آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی از علما و فضلای بزرگ حوزه علمیه برگزار می‌شود و اخیراً هم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشستی در این خصوص برگزار شد که نتایج خوبی به دنبال داشت.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در راستای برگزاری هر چه بهتر این مراسم، کمیته‌های مختلفی ذیل آن تشکیل خواهد شد. استانداری خراسان شمالی نسبت به برگزاری هر چه بهتر این کنگره ملی اهتمام داشته و همه شرایط را برای برگزاری آن فراهم خواهد کرد. بر همین اساس همه آمادگی‌ها را برای پذیرایی و میزبانی از مهمانان کشوری و خارجی برای این کنگره ملی فراهم می‌کنیم.

گفتنی است، آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی در مشهد و نجف زیر نظر علمای بزرگ تحصیل کر و به مدارج عالی در حوزه علمیه دست یافت و شاگردان زیادی را تربیت کرد.

سید محمدمهدی بجنوردی، حسین وحید خراسانی، مصطفی خمینی، محمدسعید حکیم، محمدتقی جعفری، محمدرضا مظفر، جلال الدین آشتیانی، محمود شهابی، شمس الدین واعظی، محمدباقر شیرازی، سید باقر موسوی عسکری از جمله شاگردان این عالم بزرگوار بوده‌اند.

آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی در روز سه‌شنبه ۲۰ جمادی‌الثانی ۱۳۹۵ در سن 80 سالگی در نجف درگذشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha