جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه علمیه

حوزه/نائب رئیس شورای اسلامی بجنورد خواستار نام‌گذاری یکی از خیابان‌های بجنورد به نام استاد بزرگ حوزه‌های علمیه کشور آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی شد.

جمشید گریوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، خواستار نام‌گذاری یکی از خیابان‌های بجنورد به نام استاد بزرگ حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی شد.

وی افزود: این عالم فقید و بزرگوار از افتخارات کشور و استان خراسان شمالی به شمار می‌رود که طلاب و روحانیون زیادی از محضر این عالم فیض برده‌اند.

گریوانی تصریح کرد: از این‌رو نام‌گذاری معابری به نام این شخصیت در زادگاهش که شهر بجنورد است، به واسطه تکریم این شخصیت و عالم ربانی، بسیار حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بجنورد اظهار داشت: با توجه به برگزاری کنگره ملی این عالم بزرگوار در سال 97، انتظار است تا یکی از خیابان‌های بجنورد به نام این عالم فقید و ربانی نام‌گذاری شود.

به گفته وی، پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام تا ان شاء الله موضوع نام‌گذاری یکی از خیابان‌های بجنورد به نام آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی تحقق یابد.

گفتنی است، آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی در مشهد و نجف زیر نظر علمای بزرگ تحصیل کرد و به مدارج عالی در حوزه علمیه دست یافت و شاگردان زیادی را تربیت کرد.

سید محمدمهدی بجنوردی، حسین وحید خراسانی، مصطفی خمینی، محمدسعید حکیم، محمدتقی جعفری، محمدرضا مظفر، جلال الدین آشتیانی، محمود شهابی، شمس الدین واعظی، محمدباقر شیرازی، سید باقر موسوی عسکری از جمله شاگردان این عالم بزرگوار بوده‌اند.

آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی در روز سه‌شنبه ۲۰ جمادی‌الثانی ۱۳۹۵ در سن 80 سالگی در  نجفدرگذشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha