جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برگزاري نشست سواد رسانه اي در مدرسه علميه ريحانه الرسول نكا

حوزه/ کارشناس فناوری اطلاعات با تاکید بر حضور هدفمند حوزویان در فضای مجازی، گفت: وظیفه طلاب و روحانیون در این زمینه تولید محتوایی است که به فرموده مقام معظم رهبری باید متقن (با دلیل ومدرک )، جذاب و کوتاه باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»» در مازندران، آقای دکتر اعتصامی، در نشست سواد رسانه اي مدرسه علميه خواهران ريحانه الرسول نكا بيان کرد: فضای مجازی، به تعبیر مقام معظم رهبری، در واقع فضای حقیقی است که از زندگی واقعی ما چند برابر بزرگتر شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: یونسکو در سال1951، سواد را خواندن و نوشتن و در سال2000 دانستن اطلاعات رايانه اي معرفي، و از سال 2017 به بعد علاوه بر خواندن و نوشتن ،6 سواد رایانه ای، عاطفی، ارتباطی ، مالی، تربیتی و سواد رسانه ای را اعلام کرد که هر شخصی باید داشته باشد.

این کارشناس فناوری اطلاعات ادامه داد:  با اشاره به چگونگی استفاده از فضای مجازی، گفت: سابقه سواد رسانه ای حدود 70 سال بوده و به معنای آموزش استفاده از فرصت و تهدید در کنار هم است  که باید آسیب ها را پیدا کرده  و چگونگی استفاده از این فضا را بدانیم.

وی اضافه کرد: با توجه به این که رسانه ها سفره ای پر محصول اند، لذا باید رژیم مصرف داشته باشیم  به این معنا که بدانیم از چه چیزی، چقدر، چه زمان و کجا استفاده کنیم؛ همان طور که در آیه "فَلیَنظُرالاِنسانَ الی طَعامه" آمده که انسان باید متوجه آنچه که مصرف می کند باشد.

اعتصامی در پایان با اشاره به وظیفه طلاب در  راستای سواد رسانه ای اعلام کرد: وظیفه طلاب و روحانیون در این زمینه تولید محتوایی است که به فرموده مقام معظم رهبری باید متقن(با دلیل ومدرک )، جذاب و کوتاه باشد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha