جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اوقاف خراسان جنوبی

حوزه/سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوس از برگزاری دعای آل یاسین به هنگام سال تحویل در بقاع متبرکه خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در مدت سه روز گذشته ۲هزار و۳۷۸ زائر در بقاع متبرکه اسکان یافتند

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور امروز در جمع خبرنگاران، به برگزاری طرح آرامش بهاری اوقاف در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه قرائت زیارت آل یاسین، سخنرانی‌های مذهبی، قرائت دعای تحویل سال، پخش زنده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) است.

وی افزود: در خراسان جنوبی 60 بقعه متبرکه میزبان زائران و مسافران نوروزی است و در سال گذشته بیش از 790 هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی در ایام نوروز بازدید کردند.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: طرح آرامش بهاری با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: 2885 تعداد کل زائرین در سه روز گذشته در خراسان جنوبی بوده که از این تعداد 2378 نفر زائرین اسکان‌یافته است که برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آماده‌سازی فضا و اماکن برای استقرار چادرهای مسافران نوروزی و تدارک جایگاه‌های اسکان موقت از اقدامات طرح آرامش بهاری اوقاف در اماکن متبرکه است.

وی افزود: برپایی غرفه‌های حجاب و عفاف، گفتمان‌های دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی و همه واقف باشیم، تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم، خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقاء سطح فکری فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، احیای تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران و بقاع متبرکه را از اهداف طرح ارامش بهاری بیان کرد.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات نقاشی، هنری، مذهبی، مشاوره، احکام در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه، افزود: برپایی غرفه‌های حجاب و عفاف، گفتمان‌های دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی و همه واقف باشیم از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در طرح آرامش بهاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha