پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محاصره منزل آیت الله عیسی قاسم ۳۰۰ روزه شد

حوزه/ الوفاق بحرین در بیانیه ای گفت: رژیم آل خلیفه تلاش می کند با هجوم به آیت الله قاسم و شتم و آزار و اذیت وی از طریق دادگاه های رژیم و رسانه های رسمی و شبه رسمی به جایگاه بزرگ دینی، علمی و ملی ایشان بی احترامی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعیت وفاق ملّی اسلامی، بزرگترین جمعیت سیاسی معارض بحرینی گفت: حصر خانگی آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تاکنون به 300 روز رسیده و باید برداشته شود.

رژیم آل خلیفه سعی دارد به جایگاه دینی، علمی و ملی آیت الله قاسم ضربه بزند

جمعیت وفاق در بیانیه خود گفت: آیت الله عیسی قاسم بزرگترین رهبر دینی بحرین است که با لغو تابعیت وی از سوی رژیم آل خلیفه مورد هدف قرار گرفته است. رژیم آل خلیفه تلاش می کند که با هجوم به آیت الله قاسم و شتم و آزار و اذیت وی از طریق دادگاه های رژیم و رسانه های رسمی و شبه رسمی، محاکمه آیت الله قاسم، بستن دفتر وی، محاصره منطقه ای که در آن ساکن است و کشتار حامیان و تجمع کنندگان مقابل منزلش به جایگاه بزرگ دینی، علمی و ملی آیت الله قاسم بی احترامی کند.

جمعیت وفاق ادامه داد: رژیم آل خلیفه شش نفر از تجمع کنندگان را به شهادت رسانده و صد نفر را از مقابل منزل آیت الله قاسم بازداشت کرده و مورد شکنجه وحشیانه قرار داده و هنگام هجوم گسترده نیروهای امنیتی و عسکری به منطقه الدراز به برخی آسیب جدّی وارد کرده است.

جنایت های آل خلیفه، پیامی است به کسانی که آیت الله قاسم را رهبر می دانند

وفاق تاکید کرد: تمامی جنایت های وحشیانه تنها متوجه شخص آیت الهل قاسم نیست، بلکه آن پیامی است به تمامی ساکنان اصلی بحرین است که ایشان را پدر و رهبر خود می دانند و آن پیامی است به تمامی صاحبان اندیشه، مخالفین و فعالانی است که آیت الله قاسم از آنان دفاع می کرد و خواستار اعطای حقوق و خواسته های قانونی و عادلانه آنان بود.

جمعیت وفاق تصریح کرد: تمامی عناوین، مؤسسات و مراکزی که اسم همزیستی، بخشش، کثرت گرایی دینی و گفتگو را یدک می کشند و رژیم بحرینی به آنان توجه دارد، تا زمانی که جنایت ها، تجاوزات حقوقی و بشری، سرکوب کردن آزادی ها و تبعیض طایفه ای ادامه دارد، دروغگویان بزرگی خواهد ماند که تنها انسان های پست آنان را باور دارند.

اقدامات رژیم آل خلیفه به خاطر شکست در برابر اراده ملت است

  این جمعیت ادامه داد: آنچه در بحرین از سرکوب و جنایت علیه شهروندان انجام می گیرد، به خاطر شکست هفت ساله رژیم بحرین در برابر اصرار اکثریت قریب به اتفاق ملت بحرین در مطالبه عدالت و دموکراسی است.

آیت الله قاسم یکی از نویسندگان اولین قانون اساسی بحرین بود

جمعیت وفاق اسلامی تاکید کرد: آیت الله عیسی قاسم یکی نویسندگان اولین قانون اساسی بحرین، عضو مجلس مؤسسان و عضو اولین پارلمان "مجلس ملّی" بود و نقش مهم و مؤثری در حفظ آرامش داخلی و همزیستی اجتماعی و جنبش های مطالبه گر داشت، به ویژه از سال 2011 میلادی تاکنون و بعد از اینکه رژیم راه درست را گم کرد و بحرین را وارد مشکلات گسترده طایفه ای کرد.

جمعیت الوفاق در پایان بر ضرورت رفع حصر خانگی آیت الله قاسم و بازگرداندن تابعیت و باز شدن دفتر امور دینی ایشان و متوقف شدن تعرض به علما و پیروان مذهب شیعه جعفری تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha