پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
انجمن علمای یمن

حوزه/ انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای درگذشت شیخ حمود بن عباس المؤید از علمای زیدیه که در ۱۰۳ سالگی وفات یافت را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای، درگذشت شیخ حمود بن عباس المؤید از علمای زیدیه که در 103 سالگی وفات یافت را تسلیت گفت.

انجمن علمای یمن در بیانیه خود آورده: درگذشت شیخ حمود بن عباس المؤید یکی از علمای بزرگ زیدیه و عضور کمیته عالی استشاری انجمن علمای یمن ما و امت اسلامی را متحیر و مصیبت زده کرد.

همچنین در این بیانیه آمده است که شیخ المؤید عمر خود را در راه موعظه و ارشاد امت و تعلیم نسل ها و تدریس و فتوا سپری کرد و برای اصلاح و تزکیه امت جدّش حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) تلاش نمود.

این انجمن اشاره کرد: علمای بسیاری به دست شیخ المؤید تربیت یافتند که به برکت تعلیمات شیخ برای مقابله با گسترش وهابیت تکفیری تلاش داشته و با ظلم و ستم و سیاست استبداد و زورگویی مبارزه کردند.

همچنین افزود: خانواده شیخ المؤید و خانواده رفیقش شیخ محمد بن محمد المنصور در جهاد پیش قدم بوده و با ظلم و تجاوز مبارزه کردند و نوه شیخ المؤید و چهار تن از نوه های شیخ المنصور در مبارزه با متحاوزین ستمگر به شهادت رسیدند.

علمای یمن به تمامی علمای امت در داخل و خارج، ملت یمن و امت اسلامی و عربی، همه طلاب علم و خانواده فقید تسلیت کرده و با آن ابراز همدردی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha