جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه آثار هنری فلسطینی ها در لبنان برگزار شد

حوزه/ نمایشگاهی متشکل از آثار مختلف اعم از هنرهای دستی، عکس، نقاشی و وسایل و ابزار هنرمندان فلسطینی بر جای مانده از نیمه دوم قرن گذشته میلادی تاکنون، در مرکز فرهنگ و هنر«دار النمر» با عنوان« گذر واژه: فلسطین»در ۱۸مارس ۲۰۱۸م در بیروت برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، نمایشگاهی متشکل از آثار مختلف اعم از هنرهای دستی، عکس، نقاشی و وسایل و ابزار هنرمندان فلسطینی بر جای مانده از نیمه دوم قرن گذشته میلادی تاکنون، در مرکز فرهنگ و هنر«دار النمر» با عنوان« گذر واژه: فلسطین»در 18مارس 2018م در بیروت برگزار شد.

هدف از برپایی این نمایشگاه حمایت مالی از مؤسسه مطالعات فلسطین(تأسیس 1963م) بوده که در روز پایانی نمایشگاه نیز برخی از این آثار به مزایده گذاشته شد.

در این نمایشگاه آثاری از هنرهای تجسمی، عکس، نقاشی و برخی وسایل و تجهیزات هنرمندان فلسطینی چند نسل از هنرمندان به نمایش گذاشته شد که توسط برخی کلکسیونرهای عرب و هنرمندان و دانشگاهیان کشورهای عربی با هدف کمک به مؤسسه مطالعات فلسطین به این نمایشگاه اهداء شده بود.

گفتنی است مؤسسه مطالعات فلسطین به دلیل روبرو شدن با مشکلات مالی فراوان مجبور به برپایی چنین نمایشگاهی شد تا بتواند بخشی از نیازهای مالی خود را تأمین کند.

 این نمایشگاه نشانه ای از حمایت هنرمندان فلسطینی و عرب از مسئله فلسطین بوده و نقش سیاسی هنرمندان عرب را در این زمینه نشان می دهد.

در اين نمایشگاه، آثاری از نقاشی های هنرمندان فلسطینی مانند: خانم نهیل بشاره(1919-1997م)، صوفی حلبی(1906-1997م)،اسماعیل شموط(1930-2006م)، لیلا الشوا، نبیل عنانی، سلیمان منصور، سامیه حلبی، مُنی حاطوم و ناصر السومی و دیگر هنرمندان عرب به نمایش گذاشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha