جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علی فضل الله روحانی لبنانی

حوزه/ سید فضل الله گفت: شهر صور، شهر تلاقی ادیان و مذاهب مختلف است که توانسته این تلاقی را در سخت ترین شرایط حفظ کند و پایه های وحدت ملی و اسلامی را ثابت نگه دارد و نمونه ای از قدرت ادیان و مذاهب را در همکاری و همزیستی مسالمت آمیز به نمایش بگذارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دفتر آیت الله سید محمد حسین فضل الله(ره) در شهر صور لبنان مراسمی برای بزرگداشت شهر صور را برگزار کرد که در آن سید علی فضل الله، خانم رباب صدر رئیس مؤسسه امام موسی صدر و پدر ولیم نخله به نمایندگی از اسقف میخائیل ابرص و هیئتی از کلیسای انجیلیه صور حضور داشتند.

سید علی فضل الله در این مراسم گفت: ما به همکاری، همبستگی و گسترش پیوندها در این شهر ایمان داریم و می بینیم که این موارد در طول تاریخ توسعه پیدا کرده و حتی مکان و زمان را درنوردیده تا در میدان های آگاهی، فرهنگ و دانش حاضر باشد.

شهر صور،‌ مهد مجاهدین و حامی مسئله فلسطین است

وی ادامه داد: زمانی که در شهر صور با هم دیدار می کنیم مثل این است که در تاریخ زندگی می کنیم؛ تاریخی که نشانگر کسانی است که در آن زندگی کردند و آثارشان همچنان پابرجاست و پابرجا خواهد ماند به ویژه زمانی که شخصیت هایی مثل امام موسی صدر، سید عبد الحسین شرف الدین، سید معروف هاشم الحسنی را یادآور می شویم، اینان کسانی هستند که آگاهی اسلامی و تفکر باز را گسترش دادند و آثار خود را بر روی آگاهی مردم و آینده این دین به جا گذاشتند.

سید فضل الله تصریح کرد: شهر صور، شهر تلاقی ادیان و مذاهب مختلف است و این شهر توانسته این تلاقی را در سخت ترین شرایط حفظ کند و پایه های وحدت ملی و اسلامی را ثابت نگه دارد و نمونه ای از قدرت ادیان و مذاهب را در همکاری و همزیستی مسالمت آمیز به نمایش بگذارد.

وی اشاره کرد: این شهر علاوه بر اینکه مهد مجاهدین و مقاومین بوده، در کنار مسئله فلسطین ایستاده و برای آن جان فشانی ها کرده است.

  برای مبارزه با جنگ نرم، نیازمند حرکت فرهنگی متنوع هستیم

امام جمعه بیروت ادامه داد: وظیفه مراکز فرهنگی این است که در آگاهی بخشی و ارائه اندیشه درست به نسل ها تلاش کند و با غربال کردن مسائل، خوبی ها را نگه دارد و بدی ها را رها کند.

وی نسبت به کسانی که می خواهند بر عقل های ما مسلط شوند و برای تغییر مفاهیم و آموزه های ما تلاش می کنند تا دشمن دوست شود و دوست دشمن، هشدار داد.

سید فضل الله در بخش دیگر سخنان گفت: ما برای مبارزه با جنگ نرم نیازمند حرکت فرهنگی متنوع هستیم تا بدانیم که چگونه با یکدیگر به دور از تعصب ها و فرقه گرایی گفتگو کنیم.

وی به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: در انتخابات باید به آگاهی فرهنگی توجه کنیم نه به تعصب حزبی یا مذهبی یا دینی.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha