جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هاشمی نژاد مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی

حوزه/ مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‌های نوروزی و سال‌تحویل زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد با اشاره به ویژه‌برنامه‌های نوروزی و سال‌تحویل زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی اظهار داشت: با توجه به هم‌زمانی سال‌تحویل با شهادت امام هادی (ع) و اعیاد رجبیه و وفات حضرت زینب(س)، برنامه‌های نوروزی متنوعی برای زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی پیش‌بینی‌شده است.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: برای اولین سال در تالار قدس آستان قدس رضوی این امکان فراهم‌شده تا در ویژه‌برنامه «شکوه دیدار» سخنرانی رهبر معظم انقلاب به زبان‌های مختلف ترجمه شود.

وی افزود: این برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و سپس سخنان تولیت آستان قدس رضوی به‌صورت زنده و مستقیم و ترجمه هم‌زمان به زبان‌های اردو، عربی، انگلیسی و آذری پخش می‌شود.

هاشمی‌نژاد با اشاره به تولیدات فرهنگی این مجموعه خاطرنشان کرد: چاپ کتاب «بهار در بهار» مشتمل بر سخنرانی مقام معظم رهبری به چهار زبان عربی، انگلیسی، اردو و آذری، توزیع کتاب سیره سیاسی امام هادی (ع) برگرفته از کتاب انسان 250 ساله، تولید نشریه «ژرفای آفتاب» به 5 زبان، توزیع کتاب «رسم حضور» و مجله «خورشید درخشان» ویژه آذری زبانان و نشریه «نسیم الجنان» به زبان عربی ازجمله آثاری است که متناسب با ایام نوروز تهیه و تولیدشده است و در بین زائران توزیع خواهد شد.

تداوم ارتباط با زائران از طریق فضای مجازی

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قشر وسیعی از مخاطبان ما در خارج از کشور حضور دارند، تلاش داریم از طریق پست الکترونیکی و ارتباط در فضای مجازی و صفحات اجتماعی، ارتباط آنان با بارگاه مقدس رضوی حفظ شود.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر با ۱۳۰۰ مرکز اسلامی در ۱۲۰ کشور جهان ارتباط داریم که حجم توجهی از آنان ایرانیان مقیم کشورهای خارجی هستند که به مناسبت نوروز بسته‌ها، پیام‌ها و محتواهای الکترونیکی به چند زبان و در چندین مرتبه برای آنان ارسال خواهد شد.

وی افزود: در طول این مدت همچنین جلسات متعدد معرفتی ویژه بانوان تشکیل خواهیم داد که مخاطبان آن‌ها غالباً عرب و اردو زبان خواهند بود.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال، پیش‌بینی سفره هفت‌سین ویژه مخاطبان بین‌الملل به زبان انگلیسی همراه با توضیح و تفسیر فلسفه آن، برگزاری مسابقات، برپایی جلسات سخنرانی و اهدای محصولات فرهنگی از دیگر اقداماتی است که انجام خواهد شد.

ترویج سیره رضوی؛ تبیین موازین انقلاب اسلامی

وی یکی از مأموریت‌های آستان قدس رضوی را ترویج معارف دینی و انقلابی عنوان کرد و افزود: یکی از مباحثی که در سخنرانی‌ها و جلسات حلقه‌های معرفت بر آن تأکید شده پرداختن به موضوعات محوری ترویج سیره ائمه اطهار (ع)، ترویج سیره رضوی، گسترش و تبیین موازین انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: بر اساس این ملاک‌ها، سخنرانان و اساتید حلقه معرفت و افرادی که وظیفه تبلیغ مبانی دین و انقلابی را بر عهده‌دارند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که ۵۰ درصد این اساتید از حوزه بین‌الملل و بقیه از ظرفیت اساتید مسلط به زبان‌های خارجی داخل کشور استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha