پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام حضور مردم در لحظه سال تحویل این است که می خواهند نوروز را با محبت اهل بیت(ع) گره بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم آغاز تحویل سال نو در جوار امام زادگان یاسر و ناصر طرقبه در اطراف مشهد، با اشاره به این که در سراسر ایران و حتی کشور عراق، فارسی زبان ها به خصوص ایرانیان در لحظات سال تحویل در کنار امام زادگان و حرم ائمه اطهار(ع) گرد آمده اند، گفت: پیام این حضور این است که می خواهند نوروز را با محبت اهل بیت( عیلهم السلام)گره بزنند و اعتقاد ما درباره نوروز گره خورده با دین و خداست و به همین خاطر سعی می کنیم در جوار امام معصوم(ع) و امام زادگان مراسم نوروز را برپا کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه چند سالی است که در کاخ سفید جشن نوروز می گیرند و سفره هفت سین پهن می شود، گفت: این دو اتفاق متفاوت هر سال رخ می دهد، عده ای در جوار حرم امام معصوم (ع) و عده ای در کاخ سفید حضور دارند ولی پیام کاخ سفید در نوروز این است که این عید را بی خدا و بی دین می بیند در حالی نوروز ما اینگونه نیست و جامعه  اسلامی ربطی به نوروز کاخ سفید ندارد.

وی با اشاره به تعبیر شادی و نوروز گفت: کسی در جوار اهل بیت(ع) لحظات زندگی خود را آغاز می کند، قرار نیست گناه کند و شادی اش با گناه همراه باشد، ولی شادی نوروز در کاخ سفید همراه با معصیت است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز شهادت امام هادی (ع) در اولین روز نوروز، اظهار کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند که شیعیان از زیادی گل ما خلق شده اند و در شادی مان شاد و در غم ما غمگین هستند؛ این اندوه غیر از اندوه های دیگران است.

آیت الله خاتمی دراین باره افزود: این مطلب که می گوییم، در دفاع از اهل بیت(ع) غمگین باشیم در واقع این غم هم نشاط معنوی می آورد زیرا به طور مثال گریه در مجلس عزای امام حسین(ع) با داغ از دست دادن پدر و مادر متفاوت است؛ اصلا عزاداری برای اهل بیت(ع) انسان را تربیت می کند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به این که امروز ایران قدرتمندترین قدرت در میان کشورهای منطقه است و در سطح دنیا هم در میان کشورهای اسلامی قدرتمند می باشد، تاکید کرد: همه چیز در ایران سرجای خود است و با تمام توان در مقابل توطئه های جهانی ایستاده و به آنان پاسخ می دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: رسانه های غربی تلاش می کنند، ایران را طوری را با بی نظمی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نشان دهند، در صورتی که این طور نیست و جامعه اسلامی ایران، نظام و اقتدار خود را دارد زیرا اگر اینگونه نبود این همه توطئه علیه آن انجام نمی شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha