جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​مسلمانان بیشتر از دیگر مردم انگلیس به هویت دینی و ملی پایبند هستند

حوزه/ یک گزارش جدید منتشر شده در انگلستان نشان داد که مسلمانان این کشور بیشتر از مردم عادی نسبت به دو هویت دینی و ملی پایبند بوده و همچنین بر اهمیت تحصیل و کسب علم و دانش تاکید دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک گزارش جدید منتشر شده در انگلستان، نشان داد که مسلمانان انگلیسی بیشتر از دیگر مردم این کشور به هویت ملی و دینی شان افتخار کرده و نسبت به دیگر مردم این کشور تاکید بیشتری بر تحصیل، کسب علم و دانش و داشتن هویت دینی می دهند.

عاصف عزیز رئیس بنیاد عزیز که این گزارش را با همکاری بنیاد اعتماد خیریه جوزف رونتری و یک سازمان بشردوستانه دیگر منتشر کرده در این باره گفت: درحالی که مسلمانان انگلستان به هویت دینی شان اهمیت زیادی می دهند، این نظرسنجی همچنین نشان داد که آن ها به ملیت شان نیز بیشتر از مردم عادی پایبند هستند.

ارقام و آمارها در یک گزارش 75 صفحه ای منتشر شده که نظرسنجی های تحقیقاتی و عمومی را از سال 2010 مورد آنالیز قرار داده و یک تصویر همه جانبه از مسلمانان بریتانیا ارائه داده است. این گزارش تخمین زده که جمعیت مسلمانان در انگلستان 4.1 میلیون نفر باشد که 6.3% مردم این کشور را تشکیل می دهند. این رقم رو به رشد بوده و در سال 2011 انگلستان تنها محل سکونت 3 میلیون مسلمان بوده است.

این گزارش همچنین نشان داد که 85% مسلمانان گفته اند که خودشان را متعلق به بریتانیا می دانند. بیش از نیمی از آن ها یعنی 55% نیز هویت ملی شان را مهم تلقی کرده اند. این در حالی است که تنها 44% جمعیت عمومی انگلیس چنین طرز فکری را دارند.

* بیش از نیمی از مسلمانان انگلیس نمازهای یومیه خود را ادا می کنند

به علاوه هویت دینی برای مسلمانان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و 94% به هویت دینی متکی هستند. در این میان بیش از نیمی از مسلمانان نمازهای یومیه را خوانده یا در اشکال دیگر عبادی مشارکت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha