پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یک مسجد در واشنگتن برای بار دوم به آتش کشیده شد

حوزه/مرکز اسلامی بلویو در سیاتل آمریکا که تقریبا ۱۴ ماه پیش در شعله های آتش سوخته بود، برای بار دوم به آتش کشیده شده و آتش نشانان برای اطفای حریق به این ساختمان اعزام شدند. پلیس آمریکا حادثه را غیرتعمدی اعلام کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از seattletimes، پس از گذشت یک سال از وقوع آتش سوزی در مرکز اسلامی بلویو در سیاتل واقع در ایالت واشنگتن آمریکا، این مسجد مسلمانان بار دیگر به آتش کشیده شده و آتش نشانان برای خاموش کردن حریق به این ساختمان اعزام شدند.

درحالی که بیشتر از 14 ماه از به آتش کشیده شدن مرکز اسلامی می گذرد، ساختمان این مسجد بار دیگر در شعله های حریق سوخت. این مسجد که از جنس چوب ساخته شده به دلیل آتش سوزی خسارات زیادی متحمل شده، خوشبختانه در حین آتش سوزی ساختمان مرکز اسلامی خالی از سکنه بوده است.

به گفته برایان گومز، افسر آتش نشان، هنگامی که آتش نشانان در ساعت 4:30 بعد ازظهر روز چهارشنبه برای اطفای حریق به محل رسیدند، شعله های آتش تقریبا بخش بزرگی از ساختمان را در خود بلعیده بود. به گفته وی این مرکز از زمان آتش سوزی قبلی خالی بوده است.

عمر لون یکی از بزرگان و اعضای هیات مدیره مسجد در این باره گفت: با این آتش سوزی دوم بخش جلوی مسجد نیز کاملا از بین رفته است. وقتی خبر این واقعه را شنیدم شوکه شدم.

گفتنی است در ژانویه 2017 نیز یک مرد بی خانمان با روشن کردن آتش، مسجد را دچار آتش سوزی کرده بود. پلیس حاضر نشد این حادثه را تروریستی یا نفرت محور معرفی کند و حال بار دیگر و با گذشت 1 سال از این حادثه، مسجد دوباره در شعله های آتش سوخت.

این درحالی است که اعضای مسجد قصد داشتند مسجد را از نو بسازند. به گفته آن ها ساختن این مسجد هزینه ای میانگین 1.5 تا 2 میلیون دلار در پی خواهد داشت. هدف آن ها بازگشایی مسجد تا اواسط می 2019 و با فرارسیدن ماه مبارک 2019 بود و آن ها امیدوارند با وجود این آتش سوزی نیز همچنان به این برنامه ریزی پایبند بمانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha