جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسدی

حوزه/کارشناس مذهبی با بیان اینکه باید در لیلة الرغائب، ظهور را سرلوحه دعاهایمان قرار دهیم،گفت: لیله الرغائب شبی است که میل بندگان به سوی خداوند افزایش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر اسدی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: اولین شب جمعه ماه رجب «لیلة الرغائب» نام دارد، برای این شب اعمالی از پیامبر(ص) نقل شده و به آن اشاره شده که بر اساس این روایات در این شب تمام ملائکه در کعبه جمع می شوند.

وی با بیان این که  لیلة الرغائب شب میل و رغبت ها بوده نه شب آرزوها، تصریح کرد: در این شب میل بندگان به سوی خداوند افزایش پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه بیرجند گفت: خداوند نعمت های معنوی را برای انسان مقدر کرده و انسان را به سمت آن سوق داده و از نعمت های ویژه الهی برای انسان، نعمت امامت و ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین  اسدی افزود: سامان پذیری زندگی انسان در سایه حکومت مهدوی محقق می شود و یکی از خواسته های به‌حق بشر گسترش عدالت است، بسیاری از گذشتگان با این شعار به میدان آمدند و تلاش کردند اما با وجود مقدس امام زمان(عج) است که عدالت به معنای دقیق آن محقق می شود.

وی اظهار داشت: ظهور حضرت مهدی(عج) همه آرزوهای بشر در عرصه های فردی و اجتماعی، اقتصادی، سیاسی را محقق می کند، پس باید در لیلة الرغائب ظهور را سرلوحه دعاهایمان قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه بیرجند با اشاره به اینکه ماه رجب ماه استغفار و به تعبیر بزرگان مسیری برای ورود به ماه شعبان و رمضان است، اظهار کرد: عبادت، استغفار و روزه در این ماه بسیار سفارش شده و امیدواریم بتوانیم در زمره «أینَ الرَّجَبیّون» قرار بگیریم.

 حجت الاسلام والمسلمین  اسدی با بیان اینکه امنیت در بخش های مختلف زندگی اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی  با ظهور حضرت حجت(عج) محقق می شود، گفت: در دوران ظهور عقل مردم به کمال می رسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha