چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 444500
۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
ذبیح الله لطفی زاده، سرهنگ دوم بازنشسته نیروی زمینی سپاه،

حوزه/ سرهنگ دوم بازنشسته نیروی زمینی سپاه به ذکر خاطره ای از جان فشانی های روحانیت در دفاع مقدس پرداخت.

ذبیح الله لطفی زاده، سرهنگ دوم بازنشسته نیروی زمینی سپاه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی در هر گردانی تعدادی از طلاب و روحانیون حضور داشتند، ابراز داشت: روحانیون در همه سطوح و یگان های نظامی حضور داشتند از جمله اینکه روحانی جلیل القدر حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ربانی پور فرمانده قرارگاه فتح بود که چندین لشکر را در اختیار داشت.

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیونی را می شناسم که در دوران دفاع مقدس منصب هایی داشتند و در عین فعالیت تبلیغی و پاسخ به سؤالات رزمندگان، در میدان رزم دوشادوش سایر رزمندگان حضور پیدا کردند.

لطفی زاده با اشاره به اینکه کاروان های طلاب و روحانیون از شور و حرارت خاصی برخوردار هستند، گفت: طلاب و روحانیون علیرغم سطوح بالای درسی و صاحب منبری، متواضعانه به سخنان راویان گوش می دهند و پیش از آن در جنگ تحمیلی به اوامر و سخنان سایر رزمندگان لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه هیچ رسانه ای همچون منبر کارآیی ندارد، اظهار داشت: امیداورم طلاب و روحانیون جان فشانی های شهدا در جنگ تحمیلی را از طریق منبر به گوش عموم مردم برسانند.

وی در ادامه به ذکر خاطره ای از شهید حجت الاسلام آذریان از روحانیون استان چهارمحال و بختیاری که تحت امر وی بود، اشاره کرد، متن خاطره به شرح ذیل است:

به روحانی شهید آذریان گفتم اسلحه ات را تحویل بده و داشتن کوله پشتی امدادی برای عملیات والفجر ۱۰ کفایت می کند. وقتی که رفت اسلحه را تحویل دهد مشاهده کردم که یک تشت پر از گازوئیل را جلوی خود قرار داده و اسلحه را با آن تمیز می کند.

 به او گفتم چرا این کار را می کنید؟. شهید آذریان گفت که این اسلحه بیت المال مسلمین است و همانطور که از اسلحه خانه تمیز گرفتم، شسته و تمیز شده باید تحویل دهم و این سخن وی، امروز برای من و مسؤولان درس است که باید اهتمام و توجه جدی به بیت المال داشته باشیم.

در نهایت این روحانی بزرگوار در عملیات والفجر ۱۰ به شهادت رسید و پیکر مطهرشان ۱۵ روز در منطقه ماند.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha