پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
روایتگر یادمان ۱۷۷ شهید گمنام گلزار شهدای آبادان

حوزه/ حجت الاسلام وکیل پور با بیان اینکه طلاب و روحانیون در منابر سخنرانی از شهید و شهادت سخن به میان آورند، گفت: استفاده از زبان هنر برای انتقال مطالب از سوی راوی و مبلغ ضروری است.

حجت الاسلام محمدتقی وکیل پور، روایتگر یادمان ۱۷۷ شهید گمنام گلزار شهدای آبادان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با بیان اینکه ملزومات یک روایتگر از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است، اظهارداشت: یک روایتگر باید واقعیت ها را به دور از مبالغه بیان و استنادگویی در شرح وقایع و رویدادها را مورد توجه قرار دهد و آنچه را می گوید قبول داشته باشد.

روایتگر یادمان ۱۷۷ شهید گمنام گلزار شهدای آبادان با اشاره به شیوه بیان روایت های گوناگون جنگ، گفت: در برخی موارد به جای ذکر کل واقعه می توان با اشاره ای اندک مخاطب را به کتاب های مرتبط مراجعت داد که این شیوه نیز در تأثیرگذاری بسیار شیوا و مثمرثمر است.

حجت الاسلام وکیل پور استفاده از زبان هنر برای انتقال مطالب از سوی راوی و مبلغ را ضروری دانست و گفت: سعی شود گفتمان چیدمان داشته و اول و پایانش مشخص و در عین بیان خاطرات از پراکندگی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در راهیان نور زیارت های مردمی به زیارت های بامعرفت تبدیل شود، خاطرنشان کرد: اگر توانستیم زائران را به خادم و خادمان را به مجاهد تبدیل کنیم قطعا زیارت هایمان در مناطق عملیاتی با معرفت خواهد بود.

روایتگر یادمان ۱۷۷ شهید گمنام گلزار شهدای آبادان از طلاب و روحانیون خواست تا در منابر و مجالس سخنرانی از شهید و شهادت و جنگ سخن به میان آورند.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha