پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

حوزه/معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مبلغانی که در اردوهای راهیان نور حضور پیدا می کنند باید آموزش های لازم را در حوزه دفاع مقدس فراگرفته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین  سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی در اردوهای راهیان نور معرفی و حمایت از اعزام مبلغان به اردوهای راهیان نور است، اظهار داشت: مبلغان اعزامی از طرف مرکز مدیریت حوزه و معاونت امور طلاب و دانش آموختگان معرفی و فعالیت های مربوط به اعزام و نام نویسی را انجام می دهند و یا اینکه از سوی مؤسسه سیره شهدا معرفی و اعزام می شوند.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعزام مبلغ برای راهیان نور در دو بازه زمانی تعطیلات نوروز در جنوب و تابستان در غرب و شمال غرب کشور صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این اعزام پس از گذراندن مراحل مختلف که از سوی حوزه و مؤسسه سیره شهدا اعلام می شود، صورت خواهد گرفت.

وی در رابطه با اولویت انتخاب مبلغان ابراز داشت: مبلغانی که در اردوهای راهیان نور حضور پیدا می کنند باید آموزش های لازم را در حوزه دفاع مقدس فراگرفته باشند؛ با تاریخ دفاع مقدس آشنا و از کسانی باشند که دفاع مقدس را درک و در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان داشت: مبلغانی که در دوران دفاع مقدس حضور ندارند حداقل باید آموزش های مربوط به دفاع مقدس، تاریخ دفاع مقدس، رویکرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب نسبت به دفاع مقدس را فراگرفته باشند و از نکته ها و خصوصیات بارز و فاخر در دوران دفاع مقدس همچون همیاری و همکاری و بسیج همگانی مطلع و قدرت تبیین و انتقال چنین نکاتی را به نسل جوان داشته باشند.

وی ادامه داد: مبلغان مباحث تبلیغی از قبیل برگزاری نماز جماعت، ادعیه ها و مراسمات دسته جمعی را برای زائران اجرا می کنند.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جهاد تبیینی خواسته رهبر معظم انقلاب است، گفت: دفاع مقدس، از دوران های پرافتخار جمهوری اسلامی است که در این باره اردوهای راهیان نور فرصتی ارزشمند برای مبلغان در انجام مطالبات رهبری باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha