شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انجمن اسلامی در کارولینای شمالی، «هفته بیداری اسلامی» برگزار کرد

حوزه/ دانشجویان مسلمان در دانشگاه ویک فورست در ایالت کارولینای شمالی برای پنجمین سال اقدام به برگزاری هفته «بیداری اسلامی» کرده و با برگزاری برنامه های متنوع سعی در آشناسازی دانشجویان با اسلام داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دانشجویان مسلمان عضو انجمن اسلامی دانشگاه ویک فورست، در وینستون سلم واقع در ایالت کارولینای شمالی در آمریکا اقدام به برگزاری  پنجمین هفته «بیداری اسلامی» کرده و از همکلاسی ها و هم دانشگاهیان شان برای آشنایی با اصول اولیه اسلامی و به سر کردن حجاب اسلامی دعوت به عمل آوردند. آن ها  در این هفته با برنامه های متنوع سعی در آشناسازی مسلمانان با اسلام داشته و هدف شان را از این کار ایجاد فضای آموزشی درباره اسلام و برطرف کردن سردی کلام میان دانشجویان را رابطه با این موضوع عنوان کردند.

در نخستین روز هفته ابتدا مراسمی با عنوان «ابهام زدایی از پوشش های سر در دین اسلام» برگزار شد و هدف آن یجاد فضای همدلی میان دانشجویان محجبه و دیگر دانشجویان غیرمسلمان در دانشگاه بود. روز دوم هفته نیز انجمن اسلامی مسابقه آشنایی با اسلام برگزار کرده و در فضایی رقابتی اطلاعات عمومی و اولیه دانشجویان درباره اسلام به آزمایش گذاشته شد.

به علاوه دانشجویان از رشته های مختلف علمی و تحصیلی فرصتی به دست آوردند تا مطالبی درباره اسلام را در فضایی صمیمی به اشتراک بگذارند که موضوعاتی چون «سئوالات درباره اسلام»، «تاریخچه اسلام»، «قرآن»، «پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)» و غیره را پوشش می داد.

روز سوم نشست نیز با عنوان «به افتخار زنان مسلمان در تاریخ» تلاشی برای به نمایش گذاشتن زحمات زنان مسلمان در طول تاریخ اسلام بود.

آلیس جسار از دانشجویانی که در این مراسم شرکت کرده، تجربیات به دست آورده خود را درباره اسلام این گونه بیان کرد: من احساس کردم اطلاعات زیادی از این مراسم به دست می آورم و سعی کردم بیشترین منفعت را در این رابطه ببرم.

وی در ادامه گفت: هنگام پوشیدن حجاب حس غرور کردم. هرچند اسلام دین من نیست اما برای یک روز بخشی از این تجربه محسوب می شدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha