شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمایت از کالای ایرانی

حوزه/ ائمه جمعه آذربایجان شرقی، مصرف کالای ایرانی و تولید ملی را کلید رونق اقتصادی در کشور عنوان کرده و بر ضرورت حمایت از مصرف ایرانی تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مصرف کالاهای خارجی و توجه نکردن به تولیدات داخلی همچون ویروسی به جان تولید ملی افتاده است و عوارض سوء آن در تمامی جنبه‌ های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است.

هجوم  گسترده‌ انواع کالاهای مصرفی بادوام و بی ‌دوام خارجی که به صورت قانونی و غیرقانونی وارد مرزهای کشور می ‌شوند، یکی از دلایل خاک خوردن کالاهای ایرانی است.

رهبر معظم انقلاب اسلام فرمودند: «باید کاری کنیم که کالای داخلی در نظر مصرف‌ کننده‌ ایرانی و غیرایرانی کالایی مطلوب، بادوام و زیبا باشد که البته دستگاه‌ های دولتی باید پیش نیازهای تحقق این هدف از جمله آموزش مهارت ‌های مختلف را تأمین کنند».

تنها تولید کالای ایرانی کافی نیست، کیفیت هم مهم است

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در این باره ابراز داشت: مقام معظم رهبری در نخستین روز هر سال سخنرانی مهمی دارند و راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی را در اولین روز سال مطرح می کنند.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: محصولاتی که توسط ایرانی ها تولید شده باید در داخل کشور هم مصرف شود و تنها تولید کردن کافی نیست، بلکه کیفیت هم مهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید گام بلندی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم تا مشکل بیکاری و اشتغال به حداقل برسد و امیدوارم در سال ۹۷ جهش مهمی در امور اقتصادی و معیشتی کشور باشد.

وی ادامه داد: ملت ایران همواره با اتکا به خداوند و اتحاد و تبعیت از رهبر معظم انقلاب دستاوردهای انقلاب را اعم از استقلال و آزادی حراست کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: در ۴۰ سال گذشته دشمنان تلاش کردند استقلال و خودکفایی ایران را مخدوش کنند، ولی موفق نشدند و می توان به جرأت گفت که جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور در دنیا و منطقه است.

نه به کالای خارجی

همچنین امام جمعه مرند با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با دوراندیشی بیش از ۱۰ سال است که عناوین سال را با اقتصاد نامگذاری می کنند، اما خطاب ایشان برای نامگذاری سال جاری، آحاد ملت و مسئولان است.

حجت الاسلام علی نعمت زاده ادامه داد: کلید رونق اقتصادی و حل مشکل بیکاری، مصرف کالای ایرانی است، مردم باید با نه گفتن به کالای خارجی، در جهت احیای تولیدات ملی تلاش کنند.

امام جمعه مرند تاکید کرد: تولید کنندگان ایرانی نیز باید با ایجاد رقابت و تولید محصول با کیفیت، مردم را برای مصرف تولیدات داخلی تشویق کنند.

وی همچنین بر ضرورت صرفه جویی تاکید کرد و گفت: همگان باید در مصرف قناعت کنیم و پرهیز از اسراف، سفارش موکد دین اسلام است، استفاده درست از نعمت های الهی ما را از وابستگی به بیگانگان رها می کند.

حل مشکل اقتصادی ریشه تمامی معضلات

امام جمعه ملکان هم بزرگترین دغدغه مردم و جوانان را اشتغال دانست و گفت: مسئولین باید عملکرد یک ساله خود را در خصوص اشتغال به مردم ارائه دهند.

حجت الاسلام حافظ زمانی افزود: اینکه مقام معظم رهبری چندین سال متوالی موضوع اشتغال و اقتصاد را به عنوان شعار سال انتخاب می کند نشانگر اهمیت موضوع است و اگر اقتصاد و اشتغال حل نشود مشکلات دیگر قابل حل نیست.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: حمایت مردمی از تولید داخلی نه تنها موجب اشتغال و خودکفایی کشور می شود، بلکه هرگونه ماجراجویی و فرصت طلبی را از دشمن می گیرد.

حمايت از كالای ايرانی، پاسداری از اقتصاد ملی

اگر می خواهيم مردم به خريد كالای خارجی عادت نكنند، بايد از كالای ايرانی حمايت كنيم، چرا كه حمايت از توليدات داخلی، پاسداري از اقتصاد ملی است؛ دستگاه هاي مسئول بايد با رسيدگی به موضوع مشكلات توليد كنندگان و معيشت كارگران زمينه های لازم برای توليد كالای ايرانی با كيفيت را فراهم كنند.

از طرفی نقش ائمه جمعه در تبیین فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، موثر و بسیار حائز اهمیت است، باید با ایجاد نهضت «نه گفتن به کالاهای خارجی»، تحریم های دشمنان علیه انقلاب اسلامی را بشکنیم.

 

گزارش: بیت اله احمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha