جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

حوزه/ شیخ محیی الدین عفیفی گفت: تفاهم و همزیستی زمانی بین دو طرفی که اندیشه و اعتقاد متفاوتی دارند، برقرار می شود که هر دو به زندگی مشترک، گذشت در امور مختلف و پذیرش کثرت گرایی در تمامی ابعاد دینی، مذهبی و فکری رغبت نشان بدهند.

به گزارش سرویس بین المل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محیی الدین عفیفی دبیرکل مجمع پژوهش های اسلامی الازهر گفت: تفاهم و همزیستی زمانی بین دو طرفی که اندیشه و اعتقاد متفاوتی دارند، برقرار می شود که هر دو به زندگی مشترک، گذشت در امور مختلف و پذیرش کثرت گرایی در تمامی ابعاد دینی، مذهبی و فکری رغبت نشان بدهند.

وی در مراسم 50 سالگرد تأسیس جمعیت اسلامی پرتغال گفت: از ویژگی تمدن اسلامی این است که چیزی را به تمدن ها و فرهنگ های دیگر تحمیل نمی کند، بلکه تمدن اسلامی بر گفتگو و احترام متقابل تکیه دارد و این به خاطر آشنایی طرفینی و ارتباط تمدنی در سایه کثرت گرایی است.

شیخ عفیفی بر بحث و گفتگو پیرامون مفهوم نقاط اشتراک انسانی و اصول و ارزش های مشترک میان مردم برای برقراری ارتباط میان تمدن ها و فرهنگ های مختلف انسانی تاکید و اشاره کرد: قرآن کریم پایه های زندگی اجتماعی در کنار کسانی که اختلاف عقیده دارند، ترسیم کرده است که موجب تحقق وحدت اجتماعی بر اساس تنوع دینی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha