پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ ماهر حمود و شیخ عبدالله جبری در مراسم نقش مادر

حوزه/ شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت در مراسمی با عنوان "نقش مادر در تربیت نسل پیروزی آفرین" گفت: انسانی گاهی ارزش زن را نمی داند، امّا زمانی که قرآن می‌خواند به ارزش زن پی می برد و می فهمد که چگونه آن را تکریم کرده در حالی که غرب همچنان ارزشی برای نقش زن قائل نیست و به آن اهمیت نمی دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در مراسمی با عنوان "نقش مادر در تربیت نسل پیروزی آفرین" که به دعوت کمیته بانوان جنبش امت لبنان برگزار شد، گفت: انسانی گاهی ارزش زن را نمی داند امّا زمانی که قرآن می خواند به ارزش زن پی می برد و می فهمد که چگونه آن را تکریم کرده است در حالی که غرب همچنان ارزشی برای نقش زن قائل نیست و به آن اهمیت نمی دهد.

وی در سخنان خود به نقش برجسته زن در تاریخ اسلام پرداخت و به نقش حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) و سایر بانوان مسلمان اشاره کرد گفت: زنان نقش مهمی در تربیت مردان جنگی داشتند که از جمله آن ها، "خنساء" است که چهار فرزند خود را برای جنگ در راه خدا فرستاد و آنان به طلب شهادت تشویق کرد و زمانی که هر چهار نفر شهید شدند.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت در بخش دیگر پیرامون مادران مجاهدین و شهدای فلسطین، لبنان و جهان اسلام پرداخت و گفت: این مادران فرزندان را به طلب شهادت تشویق می کردند تا امت با عزّت، کرامت و سربلند بماند.

غربی ها با زن مثل یک کالا رفتار می کنند

وی تاکید کرد: هیچ دینی مثل اسلام به حفظ جایگاه زن و تکریم آن دعوت نکرده است؛ این در حالی است که غرب با زن مثل یک کالا رفتار می کند.

شیخ حمود در پایان اشاره کرد: ما به مادران رزمندگان مقاومت اسلامی افتخار می کنیم؛ چراکه این مادران نقش مهمی در تربیت این نسل داشته اند که خون و جان خود را برای آزادی سرزمین های غصب شده می دهند.

شیخ جبری:برای داشتن نسلی بزرگ، نیازمند تربیت زن هستیم

شیخ عبد الله جبری دبیرکل جنبش امت طی سخنانی به شیخ حمود تبریک گفت و اشاره کرد: مادران وظیفه تربیت رهبران و علما را بر عهده دارند و پیشینیان اهمیت نقش مادر را در تربیت گوشزد کرده و گفتند:"اگر نسل بزرگی خواستی، باید زن را تربیت کنی؛ چراکه این زن است که انسان های بزرگ می سازد".

در پایان شیخ حمود جوایزی به قبول شدگان "دوره آموزش قرآن کریم شیخ عبدالناصر جبری" اعطا کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha