جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رهبر گفت: در گذشته دور اقداماتی جهت گسترش فرهنگ استفاده از جنس داخلی در کشور انجام شده‌است، به عنوان مثال در زمان مشروطیت ۳۰ تن از علمای استان اصفهان طی امضای بیانیه‌ای اعلام کردند که ما بر روی میتی که کفن آن خارجی باشد نماز نمی‌خوانیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون شعار سال جدید «حمایت از کالای ایرانی»،  اظهارداشت: در زمینه اقتصاد و تامین اشتغال کشور بحث حمایت و استفاده از کالای ایرانی بسیار مهم است، اما متاسفانه ما درهای کشور را به راحتی برای ورود جنس قاچاق باز گذاشته‌ایم.

وی بابیان اینکه بحث دیگر علاوه بر قاچاق، واردات بی‌رویه‌ای است که متأسفانه بازار کشور ما سر ریز از جنس خارجی شده‌است و متعاقب آن روز به روز تعدادی کارخانه تعطیل می‌شوند، گفت: مدام از طرف دولت این مسئله مطرح می‌شود که ما فلان تعداد شغل ایجاد کردیم، در صورتی که با یک نگاه اجمالی در سطح جامعه به این نکته پی می‌بریم که بیکاری در سطح جامعه بیداد می‌کند و در عمل شغلی ایجاد نشده‌است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: اجرای شعار سال باید توسط دولت، مجلس، گمرک‌های کشور و دستگاه‌های نظارتی و خاصه مردم مورد توجه قرار گیرد تا وضعیت اقتصادی کشور به شکل مطلوب تبدیل گردد.

وی پیرامون وظیفه دولت در قبال این شعار بابیان اینکه دولت نباید به نصب تابلو مزین به عکس مقام معظم رهبری و شعار سال در ورودی شهرها بسنده کند، گفت: دولت باید در میدان عمل اقدامات مناسب را انجام دهد و پاسخ بدهند که تاکنون چه اقداماتی پیرامون اقتصاد مقاومتی که سه سال است رهبری بر آن تأکید داشته‌است، انجام داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین رهبر، پیرامون وظیفه مردم در قبال این شعار، افزود: مردم وظیفه دارند هنگامی که به بازار مراجعه می‌کنند در صورت وجود جنس ایرانی، اولویت خود را جنس خارجی قرار ندهند و این را بدانند که خرید جنس ایرانی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته دور اقداماتی جهت گسترش فرهنگ استفاده از جنس داخلی در کشور انجام شده‌است، به عنوان مثال در زمان مشروطیت 30 تن از علمای استان اصفهان طی امضای بیانیه‌ای اعلام کردند که ما بر روی میتی که کفن آن خارجی باشد نماز نمی‌خوانیم.

امام جمعه موقت اصفهان بابیان اینکه اگر ما روی پای خود بایستیم و جنس داخلی را مصرف کنیم وضعیت اقتصاد کشور بهبود پیدا خواهد کرد، گفت: صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها در این زمینه وظیفه دارند مردم را به استفاده از کالاهای داخلی تشویق کنند و فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی را در بین مردم گسترش دهند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: رسانه ها باید این نکته را بین مردم جا به اندازند که اگر جنس ایرانی از لحاظ کیفیت کمی پایین‌تر از مشابه خارجی خود است، اما ما به جهت حمایت از کارگران باید از آن استفاده کنیم تا تولید کنندگان بتوانند در ازای این حمایت ما نسبت به افزایش کیفیت خود اقدام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha