چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید داوود موسوی - امام جمعه محمود ‌آباد

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که یکی از بهترین راه های حمایت از تولیدات داخلی حمایت از کالای ایرانی است، گفت: در تولید نیز مسؤولان و تولیدکنندگان باید به کیفیت توجه کنند و تا هنگامی‌که تولید تقویت نشود نمی‌توان تولید با کیفیت انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در دیدار نوروزی جمعی از مسؤولان این شهرستان با تبریک فرا رسیدن سال جدید بر ضرورت تحول درونی در کنار تازگی و نو شدن فصل تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که آمدن بهار نوید بخش شادابی و سرزندگی است، افزود: باید در کنار نو شدن فصل، در اخلاق، رفتار و کردار خود نیز تغییر ایجاد کنیم.

امام جمعه محمودآباد در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: این نامگذاری نشان دهنده دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه مسائل اقتصادی است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که با بیان این که مقام معظم رهبری در سال های اخیر همواره نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم سخنان مهمی را ایراد کردند، افزود: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر از سوی ایشان نشان دهنده اهمیت موضوعات اقتصادی در نزد ایشان بوده است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که متأسفانه به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی جامه عمل پوشانده نشده است، بیان داشت: امیدواریم در سال جدید همت همه بخش های کشور در جهت رفع دغدغه های معیشتی مردم به کار گرفته شود.

وی با بیان این که ظرفیت های ناشناخته ای در داخل کشور وجود دارد که در سایه بی توجهی مسؤولین مغفول مانده است، تصریح کرد: در سال جدید که سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده باید این ظرفیت ها شناسایی و در جهت احیای آن تلاش شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که حمایت از تولید ایرانی باید جزء اولویت های نخست دولتمردان باشد، خاطرنشان کرد: هر چه از تولیدات داخلی حمایت کنیم به طور حتم شاهد رشد و بالندگی اقتصاد کشور خواهیم بود.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که خرید کالای ایرانی حمایت از تولید ملی است، تصریح کرد: باید با خرید کالای ایرانی بستری را برای رفع مشکلات معیشتی به ویژه مسأله اشتغال جوانان فراهم کنیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که با خرید کالای ایرانی، تولید داخل رونق پیدا می کند و اشتغال در کشورمان افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: خرید کالای خارجی خیانت بزرگی به کشور خواهد بود که اقتصاد و تولید داخلی را به سمت رکود و نابودی پیش می برد.

وی با اشاره به این که مشکلات اقتصادی در اولویت است، ادامه داد: دشمنان نیز مشکلات اقتصادیمان را در راس امور خود قرار دادند و این موجب شد تا رهبری امسال را به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مردم و جوانان کشورمان باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند، افزود: اگر تعصب نسبت به کالای ایرانی فراگیر شود به طور حتم بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رفع خواهد شد.

وی با بیان این که هنگامی کالایی مشابه آن در کشور وجود دارد و تولید می‌شود نباید وارد کشور شود و باید از کالای خودمان استفاده کنیم، تصریح کرد: باید استفاده از کالای ایرانی به یک فرهنگ فراگیر در کشورمان تبدیل شود.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که یکی از بهترین راه های حمایت از تولیدات داخلی حمایت از کالای ایرانی است، خاطرنشان کرد: در تولید نیز مسؤولان و تولیدکنندگان باید به کیفیت توجه کنند و تا هنگامی‌که تولید تقویت نشود نمی‌توان تولید با کیفیت انجام داد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: استفاده از کالای ایرانی در واقع استفاده از هزینه خود ایرانیان و افزایش درآمد اقتصاد خودمان و پول در دست بیگانه ندادن است و امیدواریم که سالی در پیش رو داریم به این مهم دست یابیم.

وی بر ضرورت برخورد جدی با قاچاق به عنوان یکی از راهکارهای مهم حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد و گفت: باید مبارزه با قاچاق و جلوگیری از واردات بی رویه کالاهایی که در داخل تولید می شود به طور جدی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha