جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایش نامه «یک مسلمان عادی» در تئاتر نیویورک، اسلام هراسی را به چالش می کشد

حوزه/نمایش نامه ای به عنوان «یک مسلمان عادی» که به وضعیت یک خانواده مسلمان پاکستانی تبار در لندن می پردازد، در تئاتر شناخته شده «آف برادوی» در شهر نیویورک به اجرا درآمد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailytimes، نمایش نامه ای با عنوان «یک مسلمان عادی» با موضوع وضعیت زندگی یک خانواده مسلمان پاکستانی انگلیسی که در لندن زندگی می کنند هم اکنون در کارگاه تئاتر «آف برادوی» در شهر نیویورک  آمریکا در حال اجرا می باشد.

این نمایش نامه که راجع به زندگی روزمره یک خانواده مسلمان پاکستانی تبار در لندن می باشد توسط حامد چادوری، یک نمایشنامه نویس تازه کار مسلمان به نگارش در آمده است. هدف از اجرای این تئاتر، به چالش کشیدن مسئله اسلام هراسی و تفکرات ضدمهاجرت رو به رشد در ایالات متحده آمریکا اعلام شده است. در این تئاتر اکیل بهاتی یک بانکدار پاکستانی تبار در غرب لندن می باشد که با همسرش سیما خان، زاده انگلستان متعلق به یک خانواده کارمند با اصلیت مسلمان می باشد. پدر وی نیز ارتباطاتی در اجتماعات مذهبی پاکستانی داشته و وقت آزاد خود را به تبلیغ و ارشاد جوانان مسلمان سپری می کند.

در این میان پسر خانواده که به خاطر رنگ پوست و مذهبش با اسلام هراسی و برخوردهای نفرت دینی و نژادی روبرو می باشد، در رعایت اصول دینی با شک و تردید روبرو شده و نمایشنامه سعی دارد تاثیر وضعیت اسلام ستیزی در آمریکا را بر جوامع مسلمان و نسل جوان مهاجران به نمایش بگذارد.

نمایشنامه «یک مسلمان عادی» توجه قابل توجهی در میان تماشاگران علاقه مند به مسئله چندفرهنگی در نیویورک به خود جلب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha