پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صله رحم

حوزه/ حجت الاسلام شاکری گفت: امروز صله رحم ها نیز به دلیل آمیخته شدن با فضای مجازی کمرنگ شده و آن بار معنوی که باید داشته باشد را ندارد، چراکه ما در مهمانی ها به جای دلجویی از یکدیگر، بیشتر سرمان به فضای مجازی گرم است.

حجت الاسلام حمید شاکری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون آثار اجتماعی و فردی صله رحم عنوان کرد: صله رحم در قرآن و روایات بسیار مورد تاکید واقع شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی پیرامون دایره گستردگی صله رحم، افزود: صله رحم از خویشاوندان شروع و به جایی می رسد که شامل همسایه و نزدیکان نیز می شود.

وی با بیان اینکه در صله رحم اصل خیر رساندن به یکدیگر مهم است، تشریح کرد: گاهی خیر رساندن به صرف یک ملاقات بسنده می شود و گاهی این خیر رساندن  در راستای حل مشکل دیگران است به گونه ای که لازم نیست حتی شخص شناخته شود و به صرف این که یک مبلغی به حساب شخص گرفتار ریخته شود صله رحم محسوب می شود. حتی با نگاه محبت آمیز به یک شخص اندوهگین صله رحم به جا آورده اید، چرا که از دل او رفع هم و غم کرده اید.

حجت الاسلام شاکری با اشاره به آثار سوء ترک صله رحم، ابراز کرد: امروزه متاسفانه به دلیل مشکلات متعدد این مهم ترک شده که یکی از مهمترین عوامل، مشکلات اقتصادی است تا جایی که گاهی فرزندان حتی از حال پدر و مادر خود بی خبرند.

وی با بیان اینکه برخی برای جبران کمبودهای عاطفی خود به فضای مجازی پناه می برند، عنوان کرد: عمدتا این افراد اطلاع از آسیب های این فضا ندارند و در دام آسیب ها گرفتار می شوند، چنانکه اگر صفحه حوادث روزنامه ها را مطالعه کنید می بینید عمده قربانی های فضای مجازی انسان هایی هستند که به خاطر بی توجهی والدین یا همسر در دام آسیب های فضای مجازی افتاده اند.

استاد حوزه، افزود: امروز صله رحم ها نیز به دلیل آمیخته شدن با فضای مجازی کمرنگ شده و آن بار معنوی که باید داشته باشد را ندارد، چراکه ما در مهمانی ها به جای دلجویی از یکدیگر، بیشتر سرمان به فضای مجازی گرم است.

وی با اشاره به به اینکه تجمل گرایی از آفات صله رحم است، عنوان کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند صله رحم کنید ولو با یک لیوان آب، براین اساس اگر تجمل گرایی از زندگی ما حذف شود صله رحم جایگاه اصیل خود را پیدا می کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha