جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار جمعی از دانش‌آموزان و طلاب تبریزی با آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ جمعی از دانش‌آموزان و طلاب تبریزی با حضور در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به روایت نورانی از امام مجتبی(ع) در توصیه‌ای اظهار داشتند: حتی امام اگر مواظب فرزندش نباشد ممكن است خدای ناكرده این جوان آسیب ببیند. وجود مبارك امام حسن مجتبی(ع) فرزندان و برادرزاده‌های خود را در محیط خانواده جمع كرد و برای آنها سخنرانی كرد، فرمود: فرزندان من! شما الآن نوجوان هستید و جزء امیدان مملكت هستید، در آینده ان‌شاءالله كشور به دست شماست لذا تا می‌توانید عالِم بشوید. بازی و ورزش به اندازه لازم كافی است بیش از آن وقتتان را صرف كارهای غیرعلمی نكنید. فرمود تا می‌توانید علم بجویید.

ایشان اذعان داشتند: پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) دو اصل كلی را به ما فرمود: در هر زمان علم، در هر زمین علم؛ یعنی مبادا یك وقت خدای ناكرده كسی بگوید من فارغ‌التحصیل شدم! ما تا نفس می‌كشیم باید باسواد بشویم. حضرت فرمود اگر كسی پای سخنرانی كسی برود یا در محفلی بنشیند و چیزی یاد نگیرد به همان اندازه از خدا دور شد برای اینكه این یك ساعت را سپری كرد و چیزی یاد نگرفت. وقتی آدم حاضر نیست پولش را بدهد و چیزی نگیرد پس چطور حاضر است عمرش را بدهد و چیزی نگیرد. این دین می‌ماند چون دینی است بر اساس علم و دانش.

معظم له بر ضرورت فراگیری علم در هر زمان و مكانی تأكید كردند و ابراز داشتند: این روایت را بعضی از علمای اهل سنّت نیز نقل كردند كه وجود مبارك امیرالمؤمنین(ع) فرمود آن روزی كه آفتاب طلوع كند و من چیز تازه‌ای در آن روز یاد نگیرم از خدا دور شدم! منتها معلّم آنها خداست معلّما ما اساتید بشری هستند. شما با داشتن ظرفیت‌های خوب و سرزمین دانشمندپرور این استعداد را دارید اگر دانشگاه رفتید ان‌شاءالله یك استاد مبرّز بشوید، حوزه آمدید استاد مبرّز بشوید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha