پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام‌ اصغر اخوی

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم گفت: یکی از عواملی که به کاهش آسیب های روانی از جمله افسردگی و اضطراب و افسردگی کمک می کند اهتمام به سنت صله رحم به خصوص در ایام نوروز است.

حجت الاسلام اصغر اخوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق و تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: عید نوروز حقیقتاً فرصت مناسبی برای دید و بازدیدهای خویشاوندی و انجام صله رحم است که در دین مبین اسلام نیز تاکید بسیاری به آن شده ، تا جایی که در بخش اول آیه 26 سوره مبارکه اسرا به این مهم اشاره شده است.

وی افزود:  امام صادق(ع) نیز می فرمایند:"به دستگیری و دیدار اقوام خود بشتاب گرچه با تقدیم جرعه ای آب باشد و بدان که برترین صله رحم آن است که از آزار فامیل خود، خودداری کنی".

این محقق و نویسنده حوزوی همچنین با بیان این که اهتمام به دید و بازدید و صله رحم از منظر روانشناسان نیز تاثیر بسیاری بر روی روان انسان می گذارد و از بروز بسیاری از بیماری ها و اختلالات روحی و روانی ، جلوگیری می کند، گفت: اساساً روان شناسان معتقد هستند که گذراندن تعطیلات در کنار خانواده و انجام فعالیت‌هایی همچون دیدن دوستان و آشنایان در کاهش اضطراب و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری‌ها به میزان 38 درصد موثر است.

وی خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشته باشیم که در صله رحم و دید و بازدیدهای نوروزی کاری کنیم که این ارتباط ها به تقویت معاشرت ها و دوستی ها کمک کند، نه این که خدای ناکرده باعث بروز سوء تفاهم ها و کدورت ها در بین دوستان و اقوام و خویشان گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha