پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کالای قاچاق

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: کالای قاچاق خیلی ساده و راحت وارد کشور می‌شود و با ورود کالای قاچاق تعداد زیادی کارگر بیکار می‌ شوند. کالای قاچاق به‌گونه‌ای نیست که مخفیانه وارد شود، بلکه از طریق گمرک، یا بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد وارد کشور می‌شود و حال جای سؤال باقی می‌ماند که آیا ورود این کالاها قابل کنترل نیست؟!

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در دیدار نوروزی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی و کارکنان این سازمان اظهار داشت: سال نو، بهار طبیعت و ماه رجب، بهار معنویت است باید تلاش کرد در این ماه از فیوضات آن بهره‌مند شد.

وی بابیان اینکه عزیزانی که در خدمت برای قشر ضعیف جامعه و افرادی که نیاز بیشتری دارند، خدمت بزرگی به جامعه می‌کنند، افزود: هدف این است که این قشر از جامعه که نیاز به خدمت‌رسانی بیشتری دارند  هم بتوانند روی پای خود بایستند و سازمان‌های امدادی به صورتی که لازم باشد کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: در نهادهایی مانند بهزیستی توانمندسازی‌هایی که انجام می‌شود، ایده درستی بوده، زیرا مددجو باید روی پای خود بایستد.

وی افزود: تربیت و آموزش وجود دارد، اما کافی نیست، زیرا مکمل می‌خواهد که زمینه فراهم شود و کار تولیدی به دست مشتری برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مشکل ما از نوع کار نبوده، بلکه از نحوه مدیریت است، افزود: کالای قاچاق خیلی ساده و راحت وارد کشور می‌شود و با ورود کالای قاچاق تعداد زیادی کارگر بیکار می‌ شوند. کالای قاچاق به‌گونه‌ای نیست که مخفیانه وارد شود، بلکه از طریق گمرک، یا بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد وارد کشور می‌شود حال جای سؤال باقی می‌ماند که آیا ورود این کالاها قابل کنترل نیست؟!

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مسئولیت حمایت کالای داخلی را چند سال است به مسئولان سپردند، اما کار چندانی نشد، اظهار داشت: امسال رهبری معظم انقلاب این مسئولیت را به  مردم و مسئولان سپردند ببینیم چقدر احساس مسئولیت داریم.

امام‌جمعه بیرجند گفت: باید از عرضه کالای نامطلوب و ورود کالای قاچاق، جلوگیری شود تا به‌زودی شاهد رشد جوانان شاداب و شاغل باشیم و به‌جای روحیه ناامیدی و یاس، جوانان به آینده امیدوار باشند .

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: در خیلی از جاها و بخش‌ها مصرف مطرح است گاهی آماری که بیان می‌شود مصرف ما یا خیلی تقلیدگونه بوده یا عده‌ای به‌صورت افراطی زندگی اشرافی دارند، اگر هزینه‌های اضافی را از زندگی‌ها حذف کنیم برخی از مشکلات جامعه حل می‌شود.

عرب نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه شعار سال حمایت از کالای ایرانی و ملی بوده که این شعار راهکاری برای مشکلات است، گفت: این شعار سال درواقع راهگشای مشکل توانمندسازی مددجویان ما خواهد بود زیرا جامه هدف ما استعداد و توانمندی خوبی داشته اما در بحث فروش و عرضه مشکل دارند.

وی با بیان اینکه مشکل مددجویان ما در چرخه تولید و فروش است، اظهار کرد: از قبل حرکت‌ها و حمایت‌هایی از جانب استاندار خراسان جنوبی انجام شده که امیدواریم با توجه به شعار سال در راستای حمایت از کالای ایرانی مردم ما انقلابی را رقم زنند تا تولید و اشتغال به جایگاه اصلی خود بازگردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha