پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل نیازمند فرهنگ سازی مناسب در جامعه است، گفت: مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال مسیر حرکت کشور را تعیین کرده اند و حال وظیفه دولت است که در جهت تحقق عملی این شعار گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، در جمع فعالان فرهنگی استان با تبریک فرا رسیدن سال جدید به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: دولت باید با سیاست های حمایتی در کنار مردم به ارتقای کیفیت وخرید کالای ایرانی کمک کند.

وی با اشاره به این که چند سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر مبنای توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی نامگذاری می‌کنند، افزود: اگر از کالاهای ایرانی حمایت شود قطعاً تولید و اشتغال رونق پیدا کرده و  در نتیجه آن بسیاری از مشکلات در این زمینه رفع خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که نقش دولت و مسؤولان به منظور تحقق عملی شعار سال در کنار مردم بسیار مهم است، افزود: دولت باید با نظارت و سیاست های حمایتی در ارتقای کیفیت و افزایش خرید کالای ایرانی نقش موثری را در این بین ایفا کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی ایشان در مشهد مقدس افزود: حقیقتاً بیانات ایشان در اول هر سال بسیار تاثیرگذار و برای آحاد جامعه و به ویژه مسؤولان راهگشا است که می طلبد همه ما این رهنمود ها را سر لوحه کارها و اقدامات خود قرار دهیم.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که در سال جاری مقام معظم رهبری جهت پیام و شعار سال خود را متکی به همت مردم قرار داده اند، ادامه داد: این بدین معنا است که این بار باید آحاد جامعه برای کمک به اقتصاد و معیشت خود به همدیگر کمک کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران افزود: تکیه برجوان ها و تعصب آنها در حمایت از کالای ایرانی یکی از موارد مهمی است که رهبر معظم انقلاب به آن توجه دارند و می طلبد مسؤولان هم این سیاست را دنبال کنند.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان انقلاب همواره تلاش کردند تا ملت ایران را وابسته نگاه دارند، خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد داخلی یکی از بهترین راه های پایان وابستگی کشور به بیرون است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مردم و مسؤولان باید با وحدت و همبستگی در جهت خودکفایی و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف گام بردارند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با خودباوری که به ملت ایران هدیه دادند بستری را رشد و تعالی کشور در عرصه های مختلف فراهم کردند.

وی با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب، غربی ها رژیم سابق را در همه امور وابسته خود کرده بودند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که با شعار استقلال و آزادی آغاز شد به وابستگی ذلت بار کشور پایان داد.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که وابستگی به غرب چیزی جز ذلت و بدبختی برای ملت ها نیست، تصریح کرد: امروز به وضوح می بینیم عاقبت کشورهایی که به آمریکا و دیگر کشورهای غربی وابسته بودند چگونه است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که کشورمان ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی دارد که در خصوص شناسایی و احیاء می تواند به جایگاه بالایی در عرصه اقتصادی دست پیدا کند، افزود: با حمایت از تولید داخلی می توانیم بالندگی اقتصادی را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاوریم.

وی با بیان این که حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل نیازمند فرهنگ سازی مناسب در جامعه است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال مسیر حرکت کشور را تعیین کرده اند و حال وظیفه دولت است که در جهت تحقق عملی این شعار گام بردارد.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که تحقق عملی شعار سال نیازمند وحدت و همبستگی مردم و مسؤولان است، خاطرنشان کرد: مردم و دولتمردان هر کدام به نوبه خود در تحقق عملی شعار امسال وظیفه و تکلیف ملی دارند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که حمایت از کالای ایرانی باید به یک خواست ملی تبدیل شود، تصریح کرد: در این راستا رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید به طور جدی و با برنامه سازی در این خصوص اقدام کند.

وی با بیان این که مردم با حمایت خود از محصولات داخلی تولید کنندگان را موظف به تقویت کیفیت کالای ایرانی می کنند، خاطرنشان کرد: اگر مردم در حمایت از تولیدات داخلی مصمم باشند به طور حتم تولیدکنندگان نیز با جدیت در جهت افزایش کیفیت محصولات خود حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که دولت در سیاست گذاری و وضع قوانین حمایتی در سال جدید نقش محوری خواهد داشت، تصریح کرد: دولت باید به طور جدی با قاچاق کالا و همچنین واردات بی رویه محصولات غیر ضروری مقابله کند تا شاهد حمایت عملی از کالای ایرانی باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که حمایت از تولید داخلی ضمن فراهم آوردن امنیت اقتصادی موجب رفاه اجتماعی در جامعه خواهد شد، گفت: اگر مردم و مسؤولان در سال جدید هم صدا در جهت حمایت از کالای ایرانی گام بردارند به طور حتم مشکلات معیشتی و معضل اشتغال رفع خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha