پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کالای ایرانی

حوزه/ حجت الاسلام سیلاوی، نهادینه کردن حمایت از کالای ایرانی به عنوان فرهنگ مقدس را خواستار شد و گفت: همراه با تولید محصولات با کیفیت قادر به صدور فرهنگ ایرانی اسلامی خواهیم بود.

حجت الاسلام حمید سیلاوی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه امروز در جنگ سخت اقتصادی با دشمنان هستیم، اظهار داشت: نبرد اقتصادی در جای جای جهان بوده و سرنوشت ساز است و از از این رو نامگذاری سال های اخیر گرایش اقتصادی دارد اما با این حال سهل انگاری های شدیدی در برابر ورود کالای خارجی و عدم فرهنگ سازی برای استفاده از تولید داخلی صورت می گیرد.

امام جمعه چوئبده آبادان با اشاره به طمع اروپا، چین و کشورهای مختلف به بازار ایران گفت: اروپایی ها تلاش دارند تا از طریق بازار پرمصرف و پراسراف ایران، شرکت ها و کارخانه هایشان را از خطر ورشکستگی نجات دهند حال آنکه در پی بی‌توجهی به تولید داخلی، هر روز یکی از شرکت ها و کارخانه های کشورمان ورشکسته و تعطیل می شود.

وی، حمایت از کالای ایرانی را اقدامی در خور شأن و در عین حال، حیاتی و جدی دانست و تصریح کرد: ورود بی رویه کالای خارجی خطر براندازی نظام اسلامی، بیکاری، گرسنگی و مشکلات اخلاقی و آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت؛ چرا که با ورود کالای خارجی، فرهنگ غربی نیز خودبه خود وارد کشور می شود.

حجت الاسلام سیلاوی با بیان اینکه همراه با تولید محصولات با کیفیت قادر به صدور فرهنگ ایرانی اسلامی خواهیم بود، تصریح کرد: جاده ابریشم مسیر تردد تاجران ایرانی و صدور فرهنگ ایرانی اسلامی بود؛ بنابراین با حمایت از کالای داخلی و تقویت تولید کنندگان، جوانان را از بیکاری و شرکت ها را از ورشکستگی نجات خواهیم داد و فرهنگ کشورمان را صادر خواهیم کرد.

وی تبدیل حمایت از کالای ایرانی به عنوان فرهنگ مقدس را خواستار شد و ادامه داد: تولیدکننده ها را در نوآوری و کاهش هزینه ها تشویق و تولیدات مقرون به صرفه و کم مصرف تولید کنیم.

امام جمعه چوئبده آبادان با اشاره به اینکه مستضعفان و آزادگان جهان به ایران اسلامی چشم امید دارند، افزود: ترغیب به خرید کالای ایرانی را نه در سطح کشور بلکه در سطح جهان ترویج کنیم که با چنین حمایتی به تقویت اسلام پرداخته شده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، تأکید کرد: عملکرد دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیار ناچیز بوده است؛ چرا که واقعیت و گزارش های میدانی با آمار داده شده به هیچ وجه همخوانی نداشت.

حجت الاسلام سیلاوی با بیان اینکه سال گذشته رکود، گرانی، یأس و ناامیدی در تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را شاهد بودیم، ادامه داد: طاغوت گرایی، مال اندوزی، تجمل گرایی، قاچاق کالا، ورود کالاهای خارجی و اشرافی گری را در میان برخی مسؤولان شاهد بودیم و قطعا مردم با مشاهده چنین وضعیتی از سوی مسؤولان به دنبال تجمل گرایی و اشرافی گری پیش خواهند رفت.

وی در پایان تجمل گریی و مال اندوزی در میان برخی مسؤولان را دور شدن از خط ولایت فقیه برشمرد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha