پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راهیان نور

حوزه/ خادمان شهدا در گروه های مختلف تقسیم بندی می شوند، عده ای اخبار راهیان نور را پوشش می دهند، عده ای راهنمای زائران در بازدید از مناطق خواهند بود، برخی دیگر به واکس زدن کفش های زائران، توزیع آب و شربت، پخت نان، کمک به پیران، جارو کشیدن یادمان ها و مرتب سازی کفش های زائران می پردازند ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، راهیان نور و سفر به مناطق عملیاتی فرصتی است برای ارادتمندان و عاشقان شهدا تا اوج ارادت و عاشقی شان را به منصه ظهور برسانند.

در این میان عده ای ارادت شان را با سفر به جنوب و بازدید از یادمان ها و آشنایی بیشتر و ملموس تر با وقایع دفاع مقدس ثابت می کنند اما عده ای دیگر آراسته به خصلت خادمی شهدا می شوند و هم و غم شان را صرف رسیدگی به زائران شهدا می کنند.

خادمان شهدا در گروه های مختلف تقسیم بندی می شوند، عده ای اخبار راهیان نور و زائران را پوشش می دهند، عده ای راهنمای زائران در بازدید از مناطق خواهند بود، عده ای دیگر به واکس زدن کفش های زائران، توزیع آب و شربت، پخت نان، کمک به میانسالان و پیران در جابه جایی بارها، شست و شوی سرویس های بهداشتی، جارو کشیدن یادمان ها و مرتب سازی کفش های زائران می پردازند.

خدمت به زائران شهدا و نامیده شدن به خادم الشهدا محور گرد آمدن جوانانی است که دارای سلایق و تخصص های مختلف هستند. در این میان قشر روحانیت به عنوان پایه گذار و مؤسس انقلاب اسلامی در کنار سایر اقشار و با جدیت در خدمت به شهیدان و زائرانشان آستین همت را بالا زده است.

                              

طلاب و روحانیونی که خدمت به زائران شهدا را افتخار و نشان لیاقت می دانند با لباس طلبگی و در اوج سادگی به استقبال زائران می شتابند، اسپند روشن کرده و التماس دعا از زائران و صلوات بر محمد و آلش را خواهان هستند که در عین حال ثوابش را تقدیم شهدا می کنند.

در این باره با برخی خادمان هم کلام شدیم تا از فعالیت های آنها گزارش تهیه کنیم، برخی ها می گویند خادمی را برای رضای ذات باری تعالی و ادای دین هر چند کوچک به شهیدانی می دانند که خانه و خانواده را برای دفاع از وطن و تأمین امنیت ترک کرده و شربت شهادت را نوشیدند.

این خادمان با بیان اینکه کار برای رضای خدا و شادی شهدا خستگی ندارد، از گفت وگو با ما پرهیز کرده و به قول معروف گفت وگو را تظاهر و ریا و از بین برنده ثواب عمل دانستند و عذر خواستند.

تنها انگیزه ام از حضور در راهیان نور، خدمت به زائرین شهداست

 محمد سلطانی، طلبه پایه پنجم مدرسه امراللهی قم با بیان اینکه خدمت به زائران شهدا تنها انگیزه حضور در مناطق جنوب علی رغم گرمی هوا و شرایط نامساعد جوی است، خاطرنشان شد: شهدا برای دفاع از کشور به خوزستان آمدند و جان دادند تا ما امروزه بتوانیم به راحتی در این خطه گام برداریم؛ از این رو قدردانی از چنین حماسه ای را در خدمت به زائران دیدیم هر چند که چنین وظیفه ای در برابر جان فشانی های شهدا ناچیز است.

این طلبه پایه پنجم گفت: پا گذاشتن بر خاکی که شهدا بر آن راه رفته و جان شان را تقدیم و گوشت و پوست شان با آن عجین شده است، در عین سنگینی قطعا تأثیرات معنوی بر جای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه سال های گذشته در قالب زائر از یادمان های شهدا بازدید کرده است، تصریح کرد: مشاهده شور و شعف خادمان در خدمت به زائران ما را تشویق کرد تا به عنوان خادم نام نویسی کنیم که به فضل الهی و طلب شهدا، چنین خواسته ای برآورده شد.

                                

برای خودسازی آمده ام

از سوی دیگر علی اسدی دیگر طلبه پایه پنجم مدرسه امراللهی قم اظهار داشت: تنها انگیزه من از خادم الشهدا بودن آن نخست خودسازی و سپس افزودن اشتیاق مردم برای حضور در راهیان نور است.

اسدی با بیان اینکه نیازمند کمک های معنوی شهدا هستیم، اضافه کرد: از آنجا که دشمن جوانان و نسل های آینده ما را از طریق جنگ نرم نشانه گرفته، توجه ما هم بیشتر به کودکان و نوجوانان است که می توانیم با معرفی سیره شهدا و آشنایی شان با تفریحات سالم ضمن دوری از فضای مجازی، مانع از بیراهه رفتن آنها باشیم.

وی با بیان اینکه مسابقات را برای کودکان برگزار می کنیم، خاطرنشان شد: رعایت نوبت در این مسابقات خود فرهنگ سازی برای رعایت حق الناس است تا در بزرگسالی حق و عدالت را رعایت کنند.

این طلبه جوان گفت: دوست دارم سال های آینده هم در کسوت خادم شهدا حضور داشته باشم چرا که کرامات بسیاری از شهدا مشاهده کردم.

اسدی با بیان اینکه شهدا از مملکت محافظت می کنند، اظهار داشت: جوانان در راهیان نور نام نویسی کنند و صرف حضور در این اردوها و تداوم آمدن در آنها خیلی مهم و راهگشا است.

وی به جوانان توصیه کرد در جنگ فرهنگی که دشمن به راه انداخته است، عقب نشینی نکنند.

                               

فعالیت های فرهنگی در رأس امور تبلیغی طلاب و روحانیون است

 حسن خلجی دیگر طلبه پایه پنجم مدرسه امراللهی استان قم با بیان اینکه گروه ۲۰ تا ۳۰ نفره از مدرسه در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کرده اند، ابراز داشت: بزرگترین انگیزه برای تقبل خادمی شهدا، حفظ ارزش های شهدا است و امیداوریم که در برگشت توشه ای از شهدا با خود داشته و ادامه دهنده راهشان باشیم

طلبه پایه پنجم مدرسه امراللهی استان قم با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی در رأس امور تبلیغی طلاب و روحانیون است، افزود: در این باره برای کودکان بازی های مختلفی برگزار کردیم و جوایزی را با پوستر شهدا در اختیارشان قرار دادیم.

خلجی با بیان اینکه مخاطب شناسی در فعالیت های تبلیغی گنجانده شده است، عنوان داشت: جوانان حداقل سالی یک بار در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید و توشه ای برای خود از چنین سفر معنوی داشته باشند تا سیره شهدا را در زندگی و محل سکونت دنبال کنند.

اینجا انسان ها ارزش واقعی پیدا می کنند

همچنین محمدمهدی دلیر، طلبه پایه سوم مدرسه امیرالمؤمنین(ع) استان اصفهان بیان داشت: در دوره سوم خادمین شهدا که از ۲۴ اسفندماه تا ۴ فروردین ادامه دارد شرکت کرده و پس از گزینش نهایی و خواسته شهدا به شرف خادمی شهدا نائل شدم.

طلبه پایه سوم مدرسه امیرالمؤمنین استان اصفهان با اشاره به علاقه بسیار شدید به شهدا گفت: هر هفته از گلزار شهدای اصفهان بازدید می کنم و با سیره بسیاری از شهدا آشنایی دارم.

وی در رابطه با توصیه به زائران سرزمین نور خاطرنشان شد: زائران با حضور در این مناطق ارزش واقعی پیدا کردند و بادی قدر این ارزش را دانسته و در برابر گناهان سر تعظیم فرود نیاورند.

گزارش: حاتم شرفی

                                   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha