جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه آموزشی «رویارویی با جرایم اسلام هراسی» در سیاتل برگزار شد

حوزه/ کارگاه آموزشی جدید مبارزه با اسلام هراسی با عنوان «حجاب + آزار و اذیت» با هدف آموزش زنان مسلمان هنگام برخورد با اسلام هراسان، چگونگی تماس با پلیس و محافظت از خودشان در شهر سیاتل برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، کارگاه آموزشی «رویارویی با جرایم اسلام هراسی» برای بانوان مسلمان و محجبه در شهر سیاتل آمریکا برگزار شد. این کارگاه آموزشی جدید «حجاب + آزار و اذیت» نام گذاری شده و هدف از این کلاس ها آموزش زنان مسلمان در رویارویی با اسلام هراسان، چگونگی تماس با پلیس و محافظت از خودشان در شرایط مشابه اعلام شده است.

فرحیه محمد مدیر اجرایی گروه امنیت خانواده های سومالیایی در این باره به خبرنگاران گفت: بیشتر زنان مسلمان از حقوق مدنی شان آگاه نیستند و نمی دانند در چنین شرایطی چه اقدامی باید انجام دهند.

محمد می گوید ایده برگزاری این کلاس های آموزشی زمانی به ذهنش رسید که بانوان مسلمان از او سئوالاتی درباره موقعیت های نژادپرستانه در ایستگاه اتوبوس و برخوردهای فیزیکی و کلامی به سبب پوشش حجاب می پرسیدند.

محمد افزود: به همین جهت تصمیم گرفتیم اکنون زمان آن رسیده که یک کلاس آموزشی برای رسیدگی به این نگرانی ها برگزار کنیم.

برگزار کنندگان کلاس نیز تجربیات مشابهی در زمینه اسلام هراسی داشته اند.

نیمکو بلال، مدیر برنامه آموزشی «وان آمریکا» می گوید: مادرم و خواهران مسلمانم که حجاب به سر می کنند خیلی راحت تر از دیگر زنان مسلمانی که بی حجاب هستند مورد هدف حمله کنندگان قرار می گیرند.

بلال که یک دختر مسلمان سومالیایی تبار می باشد معتقد است که از زمان انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نگرانی و تشویش مسلمانان تشدید شده و افراط گرایی و لفاظی های منفی نگرانه علیه جامعه اسلامی افزایش یافته اند.

الیزابت وارینک یک کارآگاه در بخش هماهنگ کننده جرایم تعصب اداره پلیس سیاتل و مدرس این کلاس ها، تایید کرده که در سال 2017، بالاترین جرایم نفرت محور علیه تمامی اقلیت ها مشاهده شده است و شهر سیاتل 418 مورد این جرایم را گزارش داده اند.

وارینک می گوید: من به زنان یاد می دهم چگونه جرایم را به پلیس گزارش دهند و اینکه چرا این اقدام مهم است. اینکه سیستم گزارش پلیس چگونه عمل می کند و هنگام از راه رسیدن افسران پلیس چه انتظاراتی باید داشته باشند.

وارینک معتقد است رودررویی با جرایم نفرت محور برخلاف مشکلات دیگر بسیار چالش برانگیز هستند و نمی توان به شیوه های عادی با آن ها روبرو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha