چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مرویان حسینی

حوزه/ مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: نهادهای پژوهشی زمینه‌ها، بایستگی‌ها و ثمرات شعار سال را رصد و جمع‌بندی کنند و در این راستا به آموزه‌های اسلامی و تجربه‌های دیگر کشورها در زمینه حمایت از کالای داخلی نگاه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی، در نخستین جلسه شورای اداری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، ضمن تبریک سال نو و آرزوی موفقیت و بهروزی برای پژوهشگران و کارکنان این مرکز، سال 1397 را سال اصلاح ساختار و ارتقای کیفی بنیاد دانست و گفت: در سالی که گذشت طرح‌های در دست اجرای پژوهشگران ارزیابی شد و پیگیری روند پیشرفت طرح‌های پژوهشی انجام گرفت‌؛ اینک بیشتر موانع و چالش ها و مسائل رصد شده است و به کمک بدنه اجرایی بنیاد خواهیم کوشد تا خلاء‌های موجود به نحو شایسته پر شود.

وی تصریح کرد: ارتقای کیفی طرح‌ها از مهمترین اهداف ما در سال 1397 خواهد بود که بر پایۀ این، آثار علمی نسبت به گذشته، چه در مرحله تحقیق و نگارش و چه در مرحله ارزیابی و تأیید از دیدگاه کیفیت با دقت بیشتری تولید خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 1397 از سوی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» تأکید کرد: الزامات علمی – پژوهشی شعار سال باید مورد پیگیری قرار گیرد. از این رو شایسته است امکان سنجی لازم برای برگزاری نشست‌های تخصصی با دعوت از استادان حوزه و دانشگاه و پژوهشگران متخصص در این امر انجام شود و محصول این نشست‌ها می‌تواند به صورت اثری منتشر شود و مورد استفاده مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

مرویان حسینی اظهار کرد: وظیفه نهادهای پژوهشی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی این است که زمینه‌ها، بایستگی‌ها و ثمرات شعار سال را رصد و جمع‌بندی کنند و باید در این راستا به آموزه‌های اسلامی و نیز تجربه‌های دیگر کشورها در زمینه حمایت از کالای داخلی نگاهی ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha