پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه تغییر سبک زندگی اسلامی و ایرانی مهمترین هدف دشمنان است، گفت: مراکز تولید علم و دانشگاه ها مورد توجه دشمنان نظام و انقلاب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی شامگاه هفتم فروردین ماه در دیدار نوروزی با جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی استان یزد، با بیان اینکه نگاه امروز کشور و انقلاب اسلامی به قشر جوان، به‌عنوان آینده‌سازان این میهن اسلامی، نگاهی ویژه است گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در حرم مطهر رضوی نیز به‌ دفعات کلمه جوانان را به کار بردند و مخاطب بسیاری از حرف‌های خود را جوانان کشور قراردادند.

مقام معظم رهبری نگاه امیدوارانه‌ای به قشر جوان دارند

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نگاه امیدوارانه‌ای به قشر جوان کشور دارند، تصریح کرد: در روایاتی درباره ویژگی‌های آخرالزمان نیز چنین نگاه امیدوارانه‌ای وجود دارد.

وی افزود: به‌طورکلی در روایاتی که به آخرالزمان اشاره دارد، هم هشدارهای بسیاری بیان‌ شده است هم مزیت‌هایی مطرح‌ شده و افراد ثابت ‌قدم در دین در این برهه مورد تمجید قرار گرفتند، که این بخش از روایات کمتر مورد توجه قرارگرفته است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در ادامه با تأکید بر اینکه امروز نیز دشمنان از همه راه‌ها و با فتنه‌انگیزی‌های گوناگون سعی در فراگیر کردن فساد و منحرف کردن جامعه اسلامی دارند، عنوان کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال فتنه‌انگیزی و مشکل‌آفرینی برای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی اضافه کرد: دشمنان به دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی و ایرانی مردم ما و نا امید کردن آن‌ها از انقلاب هستند و در این راه از هیچ حیله و دسیسه‌ای دریغ نمی‌کنند و همه ابزار و امکانات خود را به کار گرفته‌اند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه دراین ‌بین و باوجود همه دشواری‌ها و دسیسه‌ها، جوانان متعهد و انقلابی ما، با روحیه بسیجی همچون سدی در برابر این فسادها ایستاده‌اند گفت: این جوانان انقلابی و بسیجی در این عرصه مبارزه نرم و فرهنگی، جان‌ پناه دیگر اقشار هستند و همواره نقش مؤثری در خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان و تعالی کشور داشتند که باید قدردان آن‌ها باشیم.

دانشگاه ها نقطه پیکان حملات دشمنان نظام و انقلاب است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور به‌عنوان مراکز تولید علم و ایجاد تحول و پیشرفت در کشور، همواره مورد توجه دشمنان ما بودند، تصریح کرد: استکبار جهانی و بدخواهان کشور به دانشگاه‌های ما و جامعه دانشگاهی و نخبگان ما چشم طمع دارند و به دنبال نفوذ در این مراکز حساس بوده و هستند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر لزوم هوشیاری قشر دانشگاهی، گفت: دانشگاهیان به‌خصوص قشر دانشجو باید برای حل معضلات کشور و تعالی انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های آن تلاش کنند و در این مسیر از حواشی دوری کرده و نسبت به توطئه‌ها هوشیار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال، اقشار و گروه‌های مختلف جامعه وظایفی دارند و دراین‌بین مسئولین دولتی و تولیدکنندگان، وظایف بیشتر و سنگین‌تر دارند و نقش آن‌ها جدی‌تر است تصریح کرد: این گروه باید هم در جهت جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق و حمایت از تولیداتی داخلی و هم تولید کالای باکیفیت و افزایش نظارت‌ها بیشتر تلاش است.

مردم نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه مردم باید با تعصب کالای ایرانی مصرف کرده و حمایت از کالای ایرانی را با جدیت دنبال کنند و نسبت به مصرف کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد، حساس باشند، یادآور شد: این مهم رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در پایان افزود: بسیاری از علما و چهره‌های دینی و ملی ما نیز همواره نسبت به مصرف تولیدات داخلی حساس بودند و از مصرف کالای های خارجی امتناع می‌کردند و مشابه داخلی آن، هرچند باکیفیت و کارایی کمتر را ترجیح می‌دادند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha