جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه ونکوور تور مطالعاتی «سفر به تاریخچه اسلام در اسپانیا» برگزار می کند

حوزه/دانشگاه سایمون فریزر در ونکوور، تور مسافرتی آموزشی با عنوان «سفر به تاریخچه اسلام در اسپانیا» برگزار کرده و بیش از ۴۰ دانشجو و دانش پژوهان بازنشسته را برای بازدید از اماکن اسلامی همراه کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، دانشگاه سایمون فریزر در ونکوور کانادا، تور اسلام شناسی با عنوان «سفر به تاریخچه اسلام در اسپانیا» برگزار می کند. در این پروژه آموزشی که توسط برنامه مطالعات لیبرال دانشکده کارشناسی ارشد این دانشگاه برگزار شده، بیش از 40 دانشجو و دانش پژوه بازنشسته ثبت نام کرده در سفری متفاوت به دنیای اسلام در اسپانیا می روند.  

این تور مسافرتی آموزشی به دوره ای از تاریخ قرون وسطی، یعنی زمانی تعلق دارد که مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در اسپانیا در کنار همدیگر همزیستی خوبی دارند. طرز زندگی آنان با آنچه امروز مردم ادیان مختلف تجربه می کنند تفاوت فراوان دارد و تنش ها و درگیری های دنیای امروز دیده نمی شود.

دانشجویان و دیگر کسانی که در این تور مسافرتی ثبت نام کرده اند بایستی کتب متعددی را درباره تاریخ و فرهنگ اسلامی مطالعه کرده، در جلسات بحث و گفتگو در این رابطه شرکت داشته باشند.

این تور مطالعاتی گروه گردشگران را به شهر آندلس، خانه اصلی مسلمانان در اسپانیا، و به بازدید از مکان های تاریخی مانند کاخ معروف الحمرا می برد.

بازنشسته 73 ساله، کنجکاو درباره اسلام

کید یک بازنشسته 73 ساله کانادایی است که همراه با دانشجویان در این برنامه شرکت کرده است. وی در این باره می گوید: به محض اینکه بازنشسته شدم، تشنه یادگیری چیزهای جدید بودم و مدتی طول کشید تا بتوانم انتخاب درستی انجام دهد. من قبلا هم به سفررفته ام، اما این تور آموزشی تجربیات جدید و ایده های متفاوتی در اختیار ما قرار داد. این تور آموزشی با مطالعه کتب و افزایش اطلاعات تاریخی دینی، بسیار غنی تر خواهد بود.

وی در ادامه می گوید: تحصیلات ما در گذشته بسیار اروپا محور بوده اند. اما یادگیری درباره اسلام و آغاز آن در واقع شکاف بزرگی را در زندگی من پر می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha