شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قانون منع پوشش صورت در اتریش با تمسخر رسانه ای مواجه شد!

حوزه/آمارها و ارقام منتشر شده نشان می دهد که قانون منع پوشش صورت و پوشیه در اتریش که به هدف مبارزه با افراط گرایی دینی قرار داده شده بود، تنها به ابزاری برای تمسخر رسانه ای تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، قانون منع پوشش صورت در اتریش که به هدف ممنوع سازی استفاده از پوشیه و پوشش چهره اسلامی در این کشور گذاشته شده بود، توسط پلیس مورد انتقاد قرار گرفته است.

پلیس می گوید این  قانون تا حد زیادی بی مصرف و ناکارآمد بوده و تنها منجر به دستگیری و اتهام علیه کسانی شده که ماسک های ضددود به صورت می زنند یا لباس حیوانات به تن می کنند. دستگیری ماسکت ها با لباس خرگوش و دیگر حیوانات به دلیل این قانون سبب تمسخر رسانه ای قانونگذاران اتریشی شده است.

ارقام منتشر شده در یک هفته نامه خبری نشان داد که تاکنون 29 مورد اتهام توسط پلیس علیه «پوشش صورت» زده شده است. تحقیقات نشان داده که تنها یک چهارم این اتهامات علیه پوشیه بوده که همه آن ها مرتبط با یک زن مسلمان بوده اند.

در دیگر موارد اتهامات علیه دلقک ها، کسانی که لباس حیوانات به تن می کنند یا صورت شان را به دلایل مختلف با شال گردن پوشانده بودند زده شده است. در یک شهر اتریش 6 اتهام به دلیل پوشیدن لباس های زمستانی بوده است، در عین حال گردشگران آسیایی به دلیل زدن ماسک ضددود به دلیل آلودگی هوا در فرودگاه وین مورد پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

در ماه اکتبر در وین، پلیس یک گروه فیلمبرداری خارج از پارلمان اتریش را متوقف کرده و مردی را که لباس عروسکی خرگوشی به تن داشت به دلیل این قانون بازداشت کرد که تصاویر آن در رسانه های خبری منتشر شده است. حمله پلیس به دارندگان لباس حیوانات باعث مسخره شدن قانونگذاران اتریشی شده است.

هرمان گریلینگر عضو اتحادیه پلیس اتریش، با بیان اینکه بسیاری از ماموران پلیس حاضر نیستند قانون منع پوشش صورت را به اجرا درآورند گفت: اگر این قانون قرار بوده به ابزاری علیه اسلام افراطی تبدیل شود، باید بگویم که بدجور به در بسته خورده و نتیجه عکس داده است.

گفتنی است دو حزب اصلی اتریش در سال 2017 رای به ممنوعیت پوشش چهره، پوشیه و نقاب در این صورت در مدارس و دادگاه های این کشور دادند. در همان زمان نیز انجمن های اسلامی این قانون را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کردند که تنها 150 زن در اتریش پوشیه می زنند. قوانین مشابهی در فرانسه و بلژیک از سال 2011 گذاشته شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha