پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 اردوی جهادی

حوزه/مسئول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام نوروز، اردوی جهادی، تبلیغی و فرهنگی طلاب استان خراسان شمالی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌زمان با ایام نوروز، اردوی جهادی، تبلیغی و فرهنگی طلاب استان خراسان شمالی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اعزام حدود 60 نفر از طلاب استان در قالب 3 گروه به اردوی جهادی، تبلیغی و فرهنگی در مناطق محروم استان، افزود: این طلاب از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون در راستای فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و عمرانی به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه هم‌اکنون گروه جهادی کریم اهل‌بیت(ع) حوزه علمیه خراسان شمالی در روستای چوپلی تپه مستقر است، گفت: طلاب حاضر در این گروه جهادی هم‌اکنون مشغول ساخت مسجد این روستا هستند.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی با شناسایی دقیق روستاهای محروم و با هدف محرومیت‌زدایی و اجرای برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی و عمرانی اقدام به رفع مشکلات این مناطق می‌کنند.

مسئول اداره تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: تبلیغ چهره به چهره، محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات عمرانی و رفع مشکلات مردم در یک روستای شاخص، اقامه نماز جماعت، رفع مشکلات مردم، افزایش سطح آگاهی و دانش مردم مناطق محروم در راستای آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ازجمله فعالیت‌های طلاب در اردوهای جهادی است.

وی اظهار داشت: حضور روحانیون و طلاب در گروه‌های جهادی سبب بهتر مطرح شدن مسائل معرفتی در بین گروه‌های جهادی شده و علاوه بر آن مردم روستا نیز موضوعات دینی خود را از روحانی گروه می‌پرسند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بيان اينكه اردوهاي جهادي مناسب‌ترین روش بري تقويت روحيه جهادي طلاب است، گفت: طلاب و روحانيون نقش بسزا و مهمي در زمينه فرهنگي دارند و براي تحقق مسئله مهم فرهنگ‌سازی بايد جهاد كنيم چرا كه تنها با مديريت و همت جهادي می‌توانیم دغدغه‌ها و بيانات مقام معظم رهبري را در حوزه مهم فرهنگ پاسخ دهيم.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha