جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ چرا رسانه ها مردم را تشویق به انجام سفر می کنند در حالی که می دانند تعداد تصادفات رانندگی در این ایام بالااست؛ در این ایام مردم در خانه هایشان بمانند و به صله رحم و رسیدگی به فقرا بپردازند و تنها مسافرت های ضروری را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از آمار بالای تلفات رانندگی در جاده ها گفتند: چرا رسانه ها مردم را تشویق به انجام سفر می کنند در حالی که می دانند تعداد تصادفات رانندگی در این ایام بالاست؛ در این ایام مردم در خانه هایشان بمانند و به صله رحم و رسیدگی به فقرا بپردازند و تنها مسافرت های ضروری را انجام دهند.

معظم له با اشاره به حدیثی از امام معصوم(ع) گفتند: از لحاظ شرعی هر روزی که در آن روز معصیت خدای متعال نشود عید است  و شادی ما موقعی است که در کشور حجاب اسلامی رعایت  شود؛ عدم توجه به حجاب شرعی در اطراف حرم مطهر غوغاست چه برسد به جاهای دیگر لذا باید سعی کنیم که عید ما بدون گناه باشد.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با انتقاد از تعطیلات زیاد کشور نیز گفتند: سابق بر این علمای بزرگی همچون آیات عظام بروجردی و گلپایگانی در ایام عید نیز درس می دادند؛ اما امروزه بسیاری از این ایام تعطیل است و لازم است فکر اساسی برای آن شود.

 

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha