پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین از ثبت نام ۱۴۰۰ نفر از برادران و خواهران شهرستان قزوین در مراسم اعتکاف امسال خبرداد.

حجت الاسلام موسی صفی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تبریک ایام ماه رجب، گفت: اگر امت اسلامی اعتکاف را فرصت خود سازی و پاک شدن از آلایش بداند، می تواند از این حرکت برای ایام دیگر سال توشه بردارد.

 وی با بیان این که اعتکاف بهترین فرصت است که انسان خود را از خواسته های دنیوی رها ساخته و ارتباطش را با معبود خویش مستحکم کند، افزود: این مراسم معنوی، تلاش و کوششی برای بیرون آمدن انسان از فضای دل مشغولی ها و رجعت به سوی خدای خویش است.

دبیر برگزاری ستاد اعتکاف شهرستان قزوین با اشاره به اینکه اعتکاف یک عبادت جامع است، بیان داشت: در این عبادت همه عبادتها از جمله نماز، روزه، دعا و توسل وجود دارد و بدین لحاظ عبادتی جامع و کامل محسوب می شود.

وی اظهار کرد: اعتکاف خلوتگاهی است که معتکف در آن به خود می پردازد و گذشته و حال خود را بررسی می کند و معتکفین باید درزمان اعتکاف از لحظه های معنوی آن بیشتراستفاده کنند.

حجت الاسلام صفی خانی به برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان قزوین اشاره کرد و بیان داشت: امسال با توجه به تقارن این ماه پرفضیلت با تعطیلات نوروز، بازهم شاهد استقبال  گسترده برادران و خواهران از این مراسم معنوی هستیم.

وی ادامه داد: امسال مسجد النبی(ص) برای برادران و مساجد جامع و موسی بن جعفر(ع) برای معتکفین خواهر انتخاب شده اند و همه مقدمات برای برگزاری این مراسم در شهرستان قزوین آماده است .

 حجت السلام صفی خانی در پایان از  ثبت نام ۱۴۰۰ نفر از برادران و خواهران شهرستان قزوین و حضور مبلغین و طلاب حوزه علمیه قزوین اعم از برادران و خواهران در این  مراسم معنوی خبر داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha