چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جواد(ع)

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که زندگانی امام جواد(ع) بهترین الگو برای نسل جوان است تا رهنمودها و آموزه‌های ایشان را در زندگی به کار گیرند، گفت: امروز نسل جوان جامعه ما نیازمند الگویی مناسب برای ادامه زندگی است که سیره عملی این امام جوان می تواند بهترین الگو برای نسل جوان ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت لاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز ولادت امام جواد(ع) در ساری برگزار شد، گفت: امام جواد(ع) منبع جود و کرم است و بايد نسل جوان از اين امام همام الگو بگيرند، در اين صورت به موفقيت مي رسند.

وی با بیان این که امام جواد(ع) تنها امامي بود که در سن نه سالگی به امامت رسيد، افزود: با آشکار شدن جلوه هاي الهي امامت آن امام همام به تدریج ابرهاي تيره ترديد کنار رفت و خورشيد امامت ايشان آشکارا رخ نمود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که رسیدن به مقام امامت آن هم در دوران خردسالی جلوه هاي ديگر از شکوه بيکران ائمه هدي را آشکار مي کند، گفت: بدون ترديد، امامت اعجازآميز امام جواد(ع) جز با اتصال آن امام با منبع سرشار علم الهي تبين شدني نيست و اين امر مبتني بر بنيادهاي پوشيده و غيبي جهان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که زندگانی امام جواد(ع) بهترین الگو برای نسل جوان است تا رهنمودها و آموزه‌های ایشان را در زندگی به کار گیرند، گفت: امروز نسل جوان جامعه ما نیازمند الگویی مناسب برای ادامه زندگی است که سیره عملی این امام جوان می تواند بهترین الگو برای نسل جوان ما باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آن روز، بخشندگی امام جواد(ع) در بین سایر ویژگی های شخصیتی ایشان در میان مردم تجلی بیشتری پیدا می کند و موقعیت و شرایط جامعه به گونه ای بوده است که امام جواد(ع) با سخاوت خود به این صفت معروف می شوند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امام جواد(ع) با اخلاق اجتماعی و تعامل خوب با مردم نشان دادند مرجعیت اجتماعی از آن اهل بیت(ع) است، افزود: علت این موضوع این بود که تجلی قرآن را در اهل بیت(ع) می دیدند نه در سیره حکمایی که بر آنها حکومت می کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امام جواد(ع) از همان سال های کودکی به بخشندگی معروف بودند، گفت: سیره عملی آن امام همام باید الگویی برای جامعه امروز باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، جود و کرم را بهترین راه برای جذب دل های مردم به سمت حق دانست و تصریح کرد: مردم را نمی شود تنها با بیان معارف و گوشزد کردن مسائل معرفتی جذب صراط مستقیم کرد و گاهی لازم است با مهربانی و عطوفت نسبت به مردم، دلهایشان را متوجه حقیقت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنبه عملی امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: دشمن تصور می کرد که چون امام جواد(ع) در سن کم به امامت شیعیان انتخاب شده است مانند پدر نمی تواند در مناظرات و مباحثات علمی توفیق چندانی حاصل کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه تصريح كرد: امام جواد(ع) با علم فراوان و تبحر به شبهات و سؤوالات قبل از وقوع پاسخ مي‌دادند و بسياري از شبهه‌هاي مسير امامت و ولايت را برطرف مي‌ساختند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که بعد از انجام مناظرات و شکست دشمن، آنان فهمیدند که توان رویایی علمی با امام جواد را ندارند، افزود: اگر امام جواد(ع) برای رهبری و پیشوایی شیعیان انتخاب شده است، یعنی اینکه از همه دانشمندان آن زمان آگاه تر و شایسته تر بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha