جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 444766
۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
آرامش

حوزه/ اقامه نمار اول وقت شاه کلید حل مشکلات روحی و روانی است، چرا که یاد خدا بهترین ذکر برای آرامش قلب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین لقمانی در سلسله سخنرانی های فرهنگی تبلیغی رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام جواد(ع)، به تبیین آداب آرامش و آسایش زندگی پرداخت و اظهار کرد: توجه به سیره اهل بیت(ع) و الگو گیری از روش آن بزرگواران برترین راهکار برای برقراری آرامش در محیط خانه و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه آموزه های دینی کاملترین برنامه برای یک زندگی سالم است، افزود: انسان اگر با بهره مندی از روش های اولیای الهی در صدد حل مشکلات اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشد هیچ‌گاه در برابر سختی های زندگی احساس شکست نخواهد کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه اصلاح کردن بین خود و پروردگار نقطه برقراری ارتباط انسان با خداست، تصریح کرد: اعمال نیک و صادقانه بستر قرب به درگاه الهی را فراهم می‌کند و موجب آرامش و آسایش روحی و جسمی انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین لقمانی گفت: انسان باید برای سعادتمندی خودش در دنیا و آخرت عوامل منطقی و درستی در دست داشته باشیم که بهترین عوامل، در آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور قلب در عبادات و به جا آوردن آن برای رضای خدا از دیگر عوامل آرامش روحی در زندگی است، ابراز کرد: اقامه نمار اول وقت شاه کلید حل مشکلات روحی و روانی است، چرا که یاد خدا بهترین ذکر برای آرامش قلب است.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: غفلت از یاد خداوند متعال و معنویت موجب ناآرامی و اضطراب انسان در زندگی می‌شود، بنابر این باید توجه داشته باشیم که برقراری ارتباط انسان با خدا اساسی ترین راهکار برای آرامش در زندگی است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha