جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام عباس فغانی قزوین

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: اولین اثر صله‌رحم این است که موجب خشنودی پروردگار عالم می‌شود و در روایات اسلامی آمده است که رضوان و خشنودی خداوند بالاترین مرتبه و مقام برای انسان است.

حجت‌الاسلام عباس فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند «وصیت می‌کنم امت خود تا روز قیامت به اینکه با خویشان خود پیوند برقرار کنید، حتی اگر لازم باشد یک سال در راه باشید».

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: این حدیث نشان‌دهنده اهمیت این موضوع از منظر رسول خدا (ص) است و ایشان بارها در مواقع مختلف مسلمانان را به انجام صله‌رحم توصیه کرده‌اند.

وی افزود: ازجمله آثار صله‌رحم این است که باعث استجابت دعای انسان می‌شود و کسی که با خویشاوندان خود پیوند برقرار نکند دعایش به استجابت نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام فغانی خاطرنشان کرد:  یکی از دستورات خداوند به‌جا آوردن صله‌رحم است و بی‌اعتنایی به آن باعث مستجاب نشدن دعا می‌شود.

وی تصریح کرد: صلهٔ رحم به معنی ارتباط همراه با لطف و احسان به خویشان نسبی است و نسبت به همگی یک وظیفه شرعی است و آثار و فواید بسیاری مثل طول عمر، خوش‌خلقی و افزایش روزی برایش ذکرشده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: صلهٔ رحم نسبت به تمام خویشان (زن و مرد باتقوا و بی‌تقوا، مسلمان و کافر، ظالم و صالح) باید انجام شود از حضرت علی (ع) نقل‌شده که فرمودند «با خویشاوندانتان پیوند و رفت‌وآمد داشته باشید، هرچند آنان با شما قطع رابطه کرده باشند».

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: صله‌رحم باعث طول عمر و قطع صله‌رحم باعث کوتاه شدن عمر انسان می‌شود. اولین اثر صله‌رحم این است که موجب خشنودی پروردگار عالم می‌شود و در روایات اسلامی آمده است که رضوان و خشنودی خداوند بالاترین مرتبه و مقام برای انسان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: خوب است که انسان در کنار به‌جا آوردن صله‌رحم و دیدار خویشاوندان اگر استطاعت مالی دارد به وضع آن‌ها نیز رسیدگی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha