پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آتش به اختیار طلاب جوان در سواحل

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی از فعالیت گروه های تبلیغی در سواحل دریا و مناطق توریستی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی روحانیان در مناطق توریستی استان، از استقبال مسافران و گردشگران از حضور مبلغان دینی در این مناطق خبر داد.

وی با بیان این که در سال های اخیر و همزمان با آغاز ایام تعطیلات نوروز، مبلغان دینی و گروه های تبلیغی در مناطق توریستی، گردشگری و سواحل دریای مازندران مستقر می شوند، افزود: خوشبختانه  حضور مبلغان دینی و ارتباط چهره به چهره با مردم به ویژه نسل جوان، موجب رضایت عمومی مردم و مسافران شده است.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که در حال حاضر چندین گروه تبلیغی در سواحل دریای استان مشغول اجرای برنامه های تبلیغی هستند، خاطرنشان کرد: برنامه این گروه های تبلیغی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات دینی و شرعی، بیان احکام مسافر، مشاوره و همچنین گفت و گوهای موضوع محور را از جمله مهم ترین وظایف مبلغان اعزامی عنوان کرد.

وی با اشاره به این که تعطیلات نوروز و فصل تابستان اوج حضور مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور به مناطق شمالی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این حضور گسترده همواره با مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری همراه بوده است.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که بسیاری از مردم دیندار و انقلابی استان از وجود برخی مسائل اخلاقی گله مند هستند، تصریح کرد: خوشبختانه با حضور در صحنه مبلغان دینی جلوی بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی گرفته شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که فضای عمومی سواحل دریای استان در سال های اخیر از لحاظ فرهنگی و اخلاقی مساعد نبوده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش دستگاه های فرهنگی و تبلیغی جلوگیری از مشکلات فرهنگی با اجرای برنامه های متنوغ دینی و فرهنگی بوده است.

وی با اشاره به این که حضور روحانیان در مناطق توریستی و گردشگری موجب روونق برنامه های فرهنگی و دینی شده است، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هر چه حضور در صحنه روحانیت در جامعه بیشتر باشد بروز مشکلات و معضلات فرهنگی بسیار کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام روحانی نیا به ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با عموم مردم به ویژه نسل جوان در سواحل دریا و مناطق توریستی استان اشاره کرد و گفت: این تعامل و ارتباط دوسویه اثرگذاری تبلیغ را دو چندان خواهد کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که استقبال و علاقه مردم به برنامه های فرهنگی و نوع تعامل مبلغان دینی با آنها بسیار مورد توجه بوده است، خاطرنشان کرد: شیوه تبلیغی مبلغان جوان با اجرای برنامه های متنوع و شاد فرهنگی موجب جذب عموم مردم و به ویژه نسل جوان شده است.

وی با اشاره به این که فضای سواحل دریا و مناطق توریستی استان با حضور مبلغان دینی کاملاً فرهنگی شده است، تصریح کرد: بر اساس بررسی ها و نظرسنجی های صورت گرفته مشکلات بدحجابی و بی عفتی در این ایام کاهش مناسبی داشته که این به برکت حضور تبلیغی روحانیان است.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که گروه های تبلیغی با حداقل امکانات در حال عمل به وظیفه و رسالت خود در این مناطق هستند، خاطرنشان کرد: حضور گروه های تبلیغی به صورت خودجوش بوده که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که مبلغان فعال در این گروه های تبلیغی از طلاب جوان، مستعد و خوش فکر حوزه علمیه هستند، بیان داشت: طلاب جوان با بهره گیری از ابزار روزآمد و نوین تبلیغی در تلاش هستند تا آموزه های دینی و فرهنگی را در جامعه ترویج کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کامو IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    اخ