جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام عباس نظری قزوین

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: در فضای مجازی به‌سلامت روحی و روانی فرزندان آسیب وارد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار داشت: ورود فضای مجازی به زندگی امروز ما، مزید بر علت شده تا موجب آشنایی بسیار سهل نوجوان با افراد غریبه شود؛ ارتباطاتی بیرون از کنترل خانواده که در مواردی می‌تواند به دنیای واقعی کشیده و خطرآفرین شود.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: امروزه با ظهور فضاهای مجازی آسیب‌هایی از قبیل خشونت، تخریب شخصیت، فراوان دیده می‌شود و به‌طورقطع و یقین این آسیب‌ها در ارتباطات مجازی امکان ظهور و بروز بیشتری دارد و نگرانی اصلی خانواده‌ها و والدین به همین نکته برمی‌گردد.

وی افزود: هر فناوری با فراهم آوردن یکسری فرصت‌ها، چالش‌هایی نیز پیش روی بشر قرار داده که با توسعه فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری از وقوع ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان مضرات آن را به حداقل رساند.

حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده و فضای مجازی و فناوری اطلاعات می‌تواند روشی عالی برای تفریح والدین و فرزندان باشد تا از این طریق یکدیگر را بهتر بشناسند.

وی گفت: نوجوانان به‌طور کاملاً طبیعی نسبت به گروه همسالان خود توجه نشان می‌دهند و دوست دارند با دوستان خود خارج از مرزهای خانواده ارتباط برقرار کنند و وقت خود را بیشتر با آن‌ها بگذرانند که حضور فرزندان در فضای مجازی به‌سلامت روحی و روانی فرزندان آسیب وارد خواهد کرد.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: تنها گذاشتن فرزندان در فضای سایبری بسیار خطرناک است و برای خردسالان به‌جای نظارت باید همراهی صورت گیرد، والدین باید سایت‌هایی را در صفحه خانگی تعریف کنند که از محتوا و مطالب آن کاملاً آگاه باشند و سپس به فرزندان خود اجازه ورود به اینترنت را بدهند.

وی اظهار کرد: گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین تغییراتی را به وجود آورده است که ازجمله آن به کاهش نقش خانواده به‌عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین را می‌توان نام برد. لذا والدین باید تا حدودی به فناوری‌های روز دنیا مسلط باشند و آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آن‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha