پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی اسلامی -عضو خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: خود دید و بازدید باعث تحکیم پیوند خویشاوندی می‌شود و بسیاری از مشکلات خود به‌خود، به‌واسطه همین صله‌رحم حل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تبریک سال جدید گفت: صله‌رحم، زنده نگه‌داشتن روح دوستی و انسجام اخلاقی و اجتماعی، خوش‌بینی و تقویت روح خیرخواهی در انسان نسبت به خویشان است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: صله‌رحم با تمام آثار و فواید دنیوی و اخروی زیادی که دارد در برخی مواقع استثنائاتی هم دارد که بستگی به شرایط افراد دارد، ازجمله حضور در مجالسی که افراد حاضر در آن آشکارا گناهان می‌کنند و رفتن به خانه آن‌ها موجب آلودگی به گناه و اثرپذیری از گناه آن‌ها در اعضای خانواده یا خود فرد باشد.

وی افزود: همین‌که انسان به دیدار خویشان خود برود باعث می‌شود که از حال آن‌ها، مشکلات و ناراحتی‌های آن‌ها با خبر شود و همین امر سبب می‌شود که انسان برای حل مشکل آن‌ها به تکاپو بیفتد و گره‌ای را از مشکل آن‌ها بگشاید و درواقع حل شدن مشکل یک خانواده و سعادت و سلامت آن، سعادت اجتماع را نیز به دنبال خواهد داشت؛ و این چیزی جز یاد خدا نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: ما وقتی در ارتباط با خویشاوندان باشیم، می‌توانیم خوبی‌ها و بدی‌ها را به‌خوبی بشناسیم و باهم رایزنی کنیم و همچنین کاستی‌ها و کمبودها خود را بشناسیم، با یکدیگر همفکری و مشورت داشته باشیم و با هماهنگی و همکاری با یکدیگر آن نقص‌ها را برطرف کرده و از بین ببریم.

وی تصریح کرد: دیدوبازدید باعث تحکیم پیوند خویشاوندی می‌شود و بسیاری از مشکلات خودبه‌خود، به‌واسطه همین صله‌رحم حل می‌شود، البته اگر در مجلس دیدوبازدید یاد خدا باشد ثواب خود را دارد.

امام‌جمعه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: صله‌رحم در شکل منطقی خود در اخلاق و تعامل زندگی ما بسیار تأثیرگذار است و باعث کاهش و حتی از بین رفتن کدورت‌ها می‌شود، بنابراین صله‌رحم یکی از سنت‌های بسیار خوب  نوروز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha