پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی- مشاور فرمانده کل سپاه

حوزه/ مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جمهوریت در نظام اسلامی، رکنی اساسی است، چراکه جمهوریت همواره باعث شده که مردمی بودن و مقبولیت نظام در داخل و خارج کشور به رخ جهانیان کشیده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تبریک روز دوازدهم فروردین، گفت: در جمهوری اسلامی ایران، مردم‌سالاری دینی وجود دارد و روز 12 فروردین سال 1358 رزمایش رأی‌دهندگانی را شاهد بودیم که با تعلق اعتقادی و درونی برای حفظ ساختار اسلامی نظام پا به عرصه‌ای گذاشتند که در هیچ تاریخی از زمان و در هیچ نقطه‌ای از جهان همانند آن دیده نشده است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جمهوریت و اسلامیت در کنار هم نشانه قوت نظام و انقلاب است، امیدواریم با حفظ این دو انقلاب را به صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی موعود (ع) تحویل دهیم.

وی افزود: حضور مردم همیشه درصحنه ایران در 12 فروردین 1358 مهر تأییدی بر انقلابی بود که انقلابیون زحمت زیادی را برای به دست آوردن آن کشیده بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: مردم ایران بارأی 98.2 درصدی خود به نفع جمهوری اسلامی ایران در اولین رفراندوم قانونی کشور، نشان دادند که انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی است و نیازی به حکومت استکباری ندارد.

وی بیان کرد:  اتحاد رمز پیروزی انقلاب بود و مردم ثابت کردند انقلاب با ایجاد کودتا به وجود نیامده بلکه بر اساس خواسته‌های بر حق مردم بود که در سایه پروردگار عالمیان به کرسی نشانده شد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:  در این میان همواره انتخابات و احترام به رأی و نظر مردم در اندیشه حضرت امام (ره) جایگاه والایی داشت و امام خمینی (ره) نگاهشان به نظر مردم بود و میزان را رأی مردم عنوان کردند و مقام معظم رهبری هم‌بارها مردم را ولی‌نعمتان نظام دانسته‌اند و این اندیشه بر حق رهبران دینی ماست.

وی گفت: جمهوریت در نظام اسلامی، رکنی اساسی است، چراکه جمهوریت همواره باعث شد که مردمی بودن و مقبولیت نظام در داخل و خارج کشور به رخ جهانیان کشیده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ و مواظبت از نظام این است، مسئولان به‌عنوان خادمان مردم صادقانه خدمت کنند و به رأی و نظر مردم که ولی‌نعمتان نظام هستند، احترام بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha